Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Heatseeker
Har en V60 D5 -11årsmod som helt plötsligt har fått riktigt usel radiomottagning!
Inga felkoder lagrade

Någon med samma problem, eller har någon lösning?!

Tacksam för svar
Användarvisningsbild
av leiwi
Blir väldigt besviken på dej som startar en sådan här tråd , du har problem ock ber om hjälp och tipps här på forumet
När du sedan finner problemet vad det nu må vara så skriver du bara " LÖST"
Och vill inte dela med dig erfarenheten här på forumet
Ett forum som detta lever och frodas med att man gör återkopplingar och delar med sig om erfarenheter för att hjälpa andra.

Men det är ju inte försent för dig att berätta var problemet bestod i
av Heatseeker
Eftersom ingen hade svarat eller kommit med ideer eller visade något som helst intresse, så skrev jag löst, just för att få reaktionen!

Men problemet är löst, berodde på eftermonterade led skyltbelysning, bytte och nu funkar P3 och alla andra onödiga kanaler igen :)
Användarvisningsbild
av leiwi
Heatseeker skrev:Eftersom ingen hade svarat eller kommit med ideer eller visade något som helst intresse, så skrev jag löst, just för att få reaktionen!

Men problemet är löst, berodde på eftermonterade led skyltbelysning, bytte och nu funkar P3 och alla andra onödiga kanaler igen :)

Vad bra att du återkommande med vad jag tycker är en viktig information, led lampor kan ju i vissa fall störa elektronikkomponenter
Och din info är ju viktig eftersom det verkar populärt att byta till led i skyltbelysningen :D :D
av Luthor
Heatseeker skrev:Eftersom ingen hade svarat eller kommit med ideer eller visade något som helst intresse, så skrev jag löst, just för att få reaktionen!

Tackar för informationen, som sagt är det alltid bra att meddela lösningen så att andra slipper gå i samma fälla... Vad var det för LED-lampor du bytte till, funderar nämligen på att göra det också och då kan det vara bra att veta vilka man skall undvika...

/Lasse
Varför byta? XC60

Ska du ha den mer skålade stolen så &a[…]

Frihjul på generatorn som gett upp...?

Dagens Blocket Bilar.

Ojoj. Här har det hänt mycket och jag ve[…]

Bytt Tankarmatur 240 1986

Förpunpen ska väl gå kontinuerlig[…]