Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Delarium
Hej alla,

Står inför att beställa en tjänstebil, där taket är 7,5 PBB. Bilen skall också hållas under 120g/km, men tror det är lite förhandlingsbart (bifuel verkar vara 123g/km). Priset är nog dock ganska "fixed".

Om jag går in volvocars.se och väljer "grundmodellen" av Bifuel så kostar den 344tkr ca. Och 7,5 PBB i år är ca 333tkr om jag inte sett fel. Det jag grunnar på är om det går att "pruta" något på dessa bilar, och valda tillbehör? Låt säga jag vill göra tillval till bilen på 20tkr, kan handlaren baka ihop det med bilens grundpris?
Är helt novis på hur det fungerar med tjänstebil och hur det fungerar med skatteavdragen.

Tacksam för tips och förslag hur man skall gå tillväga när man pratar med handlaren, vill ju få så mycket lull-lull i bilen.
av Tjocken
Är det ett krav att det ska vara bifuel, byggde lite snabbt nu bara och du borde lätt kunna klämma in en v60 ocean race business edition med klimatpaket Voc, med D4 manuell. Tror även du lyckas få in automat när du ber handlaren pruta lite på priset.

Försök speca lite vad du vill ha istället som du tror verkar rimligt så kan någon säkert uttrycka sig om det är helt omöjligt eller så. Skriv även om det finns några krav ifrån företaget förutom koldioxid utsläppen! :)
av Delarium
Tjocken skrev:Är det ett krav att det ska vara bifuel, byggde lite snabbt nu bara och du borde lätt kunna klämma in en v60 ocean race business edition med klimatpaket Voc, med D4 manuell. Tror även du lyckas få in automat när du ber handlaren pruta lite på priset.

Försök speca lite vad du vill ha istället som du tror verkar rimligt så kan någon säkert uttrycka sig om det är helt omöjligt eller så. Skriv även om det finns några krav ifrån företaget förutom koldioxid utsläppen! :)
Tack för svaret Tjocken!

Det som lockar mig är främst det lägre förmånsvärdet som BiFuel ger. Att den dessutom har nästan 250hkr gör inget, även om mitt primära mål med denna bil är att få en bra ekonomi. Kommer troligen inte köra några större distanser med bilen, räknar på kanske 1000-1500mil om året. Har även tittat på Skoda Octavia G-tec (gas) som klarar koldioxidkravet. Dock så kommer den med 110hkr i en fullstor kombi, vilket är lite i underkant.

Hur går "prutning" till på tjänstebil? Om det ens går att pruta? Vad kan de pruta på isåfall, om det skall prutas med något?
av snejkaj
Ditt företag eller leasingbolag har säkerligen ett ramavtal. Jag har alltid fått 10% rabatt direkt :) Säger du att det är en tjänstebil så fixar det sig..
av Delarium
snejkaj skrev:Ditt företag eller leasingbolag har säkerligen ett ramavtal. Jag har alltid fått 10% rabatt direkt :) Säger du att det är en tjänstebil så fixar det sig..
Tack för ditt svar!

Hur påverkas ett eventuellt ram-avtal när man har tjänstebil? Menar, tittar man på Skatteverkets hemsida så verkar beskattningen vara exakt, hur påverkas ett ram-avtal med rabatt på detta?

Tack på förhand :)
Bytt Tankarmatur 240 1986

Svar Robin. Bens. mätervippan mekanik sö[…]

Har sedan flera år haft keramiska bromsbel&[…]

Tomgång och vevhusventilation

Hej! Detta gäller min S70 GLT -97. Ibland[…]

OM RYSSEN KOMMER

Så länge totalitära stater har kon[…]