Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Sodekri
Någon som vet om eller när polestar släpper sin uppgradering för D5 till XC60 nu när den är uppgraderad till 220 HK?
Användarvisningsbild
av LazerHawke
Sodekri skrev:Någon som vet om eller när polestar släpper sin uppgradering för D5 till XC60 nu när den är uppgraderad till 220 HK?
tar nog ett tag den är såpass ny den motorn...
av Sodekri
Beställde en XC60 D5 AWD i februari och då var det MY 15 som gällde. Passade då på att ta med polestar optimering i beställningen. Sedan visade sig att när min handlare gjorde ordern på bilen så blev det ändrat till MY 16 med 8 veckors längre lev tid men samtidigt så får jag den uppdaterade motorn med 220hk. Funderar nu på vad som händer med optimeringen som jag betalt för.
Användarvisningsbild
av LazerHawke
Sodekri skrev:Beställde en XC60 D5 AWD i februari och då var det MY 15 som gällde. Passade då på att ta med polestar optimering i beställningen. Sedan visade sig att när min handlare gjorde ordern på bilen så blev det ändrat till MY 16 med 8 veckors längre lev tid men samtidigt så får jag den uppdaterade motorn med 220hk. Funderar nu på vad som händer med optimeringen som jag betalt för.
i det fallet kolla med handlaren men har du awd så är det förvisso 5cyl motorn
av 007
Ser nu att man anger 225 hkr för D5, på volvocars.com. 5 hkr extra för Polestar låter magert.
Bytt Tankarmatur 240 1986

Svar Robin. Bens. mätervippan mekanik sö[…]

Har sedan flera år haft keramiska bromsbel&[…]

Tomgång och vevhusventilation

Hej! Detta gäller min S70 GLT -97. Ibland[…]

OM RYSSEN KOMMER

Så länge totalitära stater har kon[…]