- tor 19 mar 2015, 06:28
Tjena,
Börjar med att be moderator lägga tråden rätt om den har hamnat fel :)
Det är så att växellådan på min S60 Drive MY12 senaste veckan har börjat strula.
Det som händer är att växeln hoppar ur när man växlar ner från 3an till 2an och den hamnar då i friläge.
Det kan hända att den hoppar ur direkt som 2an är inlagd och även när man har lagt i 2an och rullat 20-30 meter.
Börjar bli ruskigt less på det här nu, dels för att man känner sig som en körkortselev när det dånar med friläget i och man ger gaspådrag och dels för att en knappt 3 år gammal bil (rullade ur produktion i maj -12) och rullat knappa 6000 mil inte bör strula såhär, jag köper inte det.
Dessutom servad i januari. :-(O)
Det jag undrar är:
-Vad kan felet vara?
-Ett vanligt fel på modellen?
-Bilen är ju självklart försäkrad men vad kostar det att åtgärda detta?
Känns som ett riktigt dåligt köp, en riktig gnisselvagn förövrigt.
Någon med erfarenhet som kan besvara mina frågor?
Tack på förhand!
Mvh/
Matte
Börjar med att be moderator lägga tråden rätt om den har hamnat fel :)
Det är så att växellådan på min S60 Drive MY12 senaste veckan har börjat strula.
Det som händer är att växeln hoppar ur när man växlar ner från 3an till 2an och den hamnar då i friläge.
Det kan hända att den hoppar ur direkt som 2an är inlagd och även när man har lagt i 2an och rullat 20-30 meter.
Börjar bli ruskigt less på det här nu, dels för att man känner sig som en körkortselev när det dånar med friläget i och man ger gaspådrag och dels för att en knappt 3 år gammal bil (rullade ur produktion i maj -12) och rullat knappa 6000 mil inte bör strula såhär, jag köper inte det.
Dessutom servad i januari. :-(O)
Det jag undrar är:
-Vad kan felet vara?
-Ett vanligt fel på modellen?
-Bilen är ju självklart försäkrad men vad kostar det att åtgärda detta?
Känns som ett riktigt dåligt köp, en riktig gnisselvagn förövrigt.
Någon med erfarenhet som kan besvara mina frågor?
Tack på förhand!
Mvh/
Matte