Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av permikael
Hej,
Är ny på forumet, dock inte i Volvo världen.

Hur som helst, jag har nu fått förmånen att beställa en tjänstebil, efter mycket funderade fram & tillbaka föll valet på en V60.
Lite mer bestämt en ocean race, med D3:a och automat som drivlina.

Då vi har ett barn som idag är på 5 månader, kommer hon när vi får bilen inte sitta i babyskyddet längre.
Vi har därför bestämt att vi skal ha denna stolen:
http://webshop.bilia.se/pub_images/larg ... 28_267.jpg

Nu till frågan, V60:ins sportstolar är helt fantastiska med skålning osv ,men detta är inget hinder att få plats med en bilbarnstol som den ovan?
Jag vet inte hur stolen sätts fast, men det slog oss att stolens utformning kanske kan bli ett problem?
Vi kommer att ha våran dotter bakåtvänd i framstolen.

Tacksam för input :)
Användarvisningsbild
av volvobrasse
permikael skrev:Hej,
Är ny på forumet, dock inte i Volvo världen.

Hur som helst, jag har nu fått förmånen att beställa en tjänstebil, efter mycket funderade fram & tillbaka föll valet på en V60.
Lite mer bestämt en ocean race, med D3:a och automat som drivlina.

Då vi har ett barn som idag är på 5 månader, kommer hon när vi får bilen inte sitta i babyskyddet längre.
Vi har därför bestämt att vi skal ha denna stolen:
http://webshop.bilia.se/pub_images/larg ... 28_267.jpg

Nu till frågan, V60:ins sportstolar är helt fantastiska med skålning osv ,men detta är inget hinder att få plats med en bilbarnstol som den ovan?
Jag vet inte hur stolen sätts fast, men det slog oss att stolens utformning kanske kan bli ett problem?
Vi kommer att ha våran dotter bakåtvänd i framstolen.

Tacksam för input :)
Hej! Jag köpte en V60 Ocean Race, med dom stolarna fungerar det kanon med vår bakåtvända stol visseligen i baksätet.

Att dom sitter där bak är säkrast samt man slipper märken i panelen fram:)
av Lövet
Borde inte vara några problem, själva sittytan på barnstolen är rätt smal i botten.
Tänk på att lägga något mjukt under barnstolen, du förstör skinnet direkt annars.
av chraist
Köp ett liggunderlag ( Biltema ~30:- ) och klipp till en lagom bit. Glöm inte att ta till så att det går upp en bit på ryggstödet så slipper ni märken i ryggen av skor och stövlar.
Den stolen är fin, men oavsett stol så tar sätet tillfälligt stryk och blir lite deformerat. Men det går ju givetvis tillbaka efter ett tag när man monterar bort stolen. Den kan vara lite knölig att sätta dit, t.ex banden som går ner till golvet kan vara svåra att spänna. Men sitter väldigt bra när man fått dit den! :)

Jag köpte ett sparkskydd på Volvo som funkar perfekt. Volvologga på, plus lite fickor för diverse grejer. Man trär över elastiska band som gör att det hålls på plats. Täcker rygg eller framsida på sätet och räcker för att även skydda under barnstolen. Går att använda på vilket håll man vill, antingen skydda framsidan eller baksidan på sätet.
av permikael
Tack alla för era svar!
Det låter som vi inte behöver oroa oss direkt.
Har redan spanat in Volvos sparkskydd, så ett sådant får det bli :wink:

Skall prata med dom när jag åker ner och köper stolen, vi kommer behöva den innan vi får V60:in.
av permikael
Hej,
Köpte precis stolen samt Volvos sparkskydd.
Har inte fått någon leveranstid på V60:in än, så stolen skall in i vår S60 idag, även denna har sportsolar, men inte lika skålade som V60:in.
Dom på Volvo sa vilket fall som helst att Volvos stolar skall passa alla deras stolar.
Bytt Tankarmatur 240 1986

Svar Robin. Bens. mätervippan mekanik sö[…]

Har sedan flera år haft keramiska bromsbel&[…]

Tomgång och vevhusventilation

Hej! Detta gäller min S70 GLT -97. Ibland[…]

OM RYSSEN KOMMER

Så länge totalitära stater har kon[…]