- tor 26 mar 2015, 22:04
#960835
Hej,
När jag kör på 4 eller 5 växeln med min MY12 V60 D3 vid 1500varv och ska köra om och trycker ned gasen så varvar den direkt upp till 2000varv och ligger kvar där tills varvtalet kommer dit och senare går vidare. testade att köra samma vid 3ans växel och 6ans men då var det inga problem utan gick upp i varv som vanligt.
Jag har inga problem med att få i och ur växlar utan fungerar bra att byta växlar. Undrar om någon haft något liknande eller om de är ett första tecken på att kopplingen börjar bli dålig?
När jag kör på 4 eller 5 växeln med min MY12 V60 D3 vid 1500varv och ska köra om och trycker ned gasen så varvar den direkt upp till 2000varv och ligger kvar där tills varvtalet kommer dit och senare går vidare. testade att köra samma vid 3ans växel och 6ans men då var det inga problem utan gick upp i varv som vanligt.
Jag har inga problem med att få i och ur växlar utan fungerar bra att byta växlar. Undrar om någon haft något liknande eller om de är ett första tecken på att kopplingen börjar bli dålig?