Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag har beställt en ny Volvo årsmodell 16.
Vid beställning frågade jag säljaren om jag inte kunde få bilen (kommer i sommar) med vinterdäck ist på originalfälgarna så att jag kunde köpa en uppsättning sommardäck och fälg separat ist.

Nej, det går inte sa säljaren, de levereras med sommardäck från fabrik.

Möjligtvis kan däckverkstaden trä av däcken och sälja de separat som begagnade och trä på nya vinterdäck, men det kostar några tusen.
Det är för mkt sa jag.
Tänkte inte mer på det.

Nu, några dagar efter tycker jag att det är märkligt att man inte kan önska att få vinterdäck på de fälgar som ingår och har för mig att jag hört att det ska gå tidigare.
Vad tror ni?
Beror på hur tillmötesgående din säljare är. Vill han sälja en bil till dig eller inte?....
Jag har gjort det vid flera tillfällen från olika handlare.
Nån gång gratis och nån gång har jag fått betala en 500-hundring eller en tusenlapp för verkstans arbete med att kränga av och på däcken.
Däcken (sommar) är ju helt nya från fabrik och läggs typ bara in på hyllan i butiken där dom plockar vinterdäcken.
molokov skrev:Jag har beställt en ny Volvo årsmodell 16.
Vid beställning frågade jag säljaren om jag inte kunde få bilen (kommer i sommar) med vinterdäck ist på originalfälgarna så att jag kunde köpa en uppsättning sommardäck och fälg separat ist.

Nej, det går inte sa säljaren, de levereras med sommardäck från fabrik.

Möjligtvis kan däckverkstaden trä av däcken och sälja de separat som begagnade och trä på nya vinterdäck, men det kostar några tusen.
Det är för mkt sa jag.
Tänkte inte mer på det.

Nu, några dagar efter tycker jag att det är märkligt att man inte kan önska att få vinterdäck på de fälgar som ingår och har för mig att jag hört att det ska gå tidigare.
Vad tror ni?
Jag beställde 1 omgång extra däck med till bilen hos handlaren.
Dock ville jag ha originalfälgarna (med sommardäck) omkrängda till vinterdäcken och vice versa.
För den omkrängningen/hanteringen tog handlaren 3500:-...

Så visst kan man bli upplurad... :wink:
mikekop skrev:Svar till inlägget ovan.
Nej. Min bror har en 2 månader gammal Audi A3, han kunde inte få vinterdäck istället för sommardäck från fabrik. Därför har han nu en uppsättning nya sommardäck till salu.
OK, med Merca och BMW finns det som option i listan. Men inte för Audi då, kollade i listan för A6 Allroad och där fanns det inte...
Styrströms kortslutning

V70 momentum 2.5FT 2009. Ja jag klantade mig, dro[…]

960 -97 skramlande ljud

Det sitter en värmeplåt under bakre del[…]

Motorproblem

Får bli en tur till Volvo

Tack för detta. Kollar i morron. :-)