Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Bobadill
Om jag maxar luftflödet mot vindrutan så uppstår ett märkligt missljud. Låter lite grann som om det är någonting som ligger inne i luftkanalerna och "fladdrar".
Det hörs ingenting om man maxar fläkten när allting står i "Auto-läge" utan bara när man kör all luft upp mot vindrutan.

Någon mer som har varit med om detta och vet vad det kan vara?
Användarvisningsbild
av Kite
Det kan kanske ha ramlat ner något i luftkanalerna ovanpå instrumentbrädan då? Något litet papper eller dyl. Vet inte hur enkelt det är att plocka isär och ta bort dock, troligtvis rätt meckigt.
av III
Ingen aning hur svårt det är att ta bort fläktmotorn men gjort det på både en 940 och en s60 och det var jätteenkelt. Bort med ljudvallen ovanför passagerarens fötter och sen tre fyra skruvar och sen satt motorn med bajonettfattning. Haft oljud och lösningen har då varit spraya grafitolja i elmotorns lager. Det har varit den trixiga biten men sen har det varit tyst och i båda fallen över tiotusen mil. Försökte mig på det på en 240 en gång i tiden och den verkade vara byggd runt fläktmotorn så där blev det till att spraya rikliga mängder in genom en ventilationsslang och hoppas att lite sökte sig ner till motorn. Funkade något år och fick sen göras om. Testa och demontera ljudvallen dvs plasten under handskfacket ner mot fötterna eller snarare över fötterna och se hur det ser ut.
av 122Sport
Rör inte en skruv! Bilen är ju ny och har ju garanti!
Lämna i den och be dom fixa det, inte svårare än så ;)
av Bobadill
Nja, jag har varken kunskap, tid eller ork att börja gräva i bilens inre.
Blir till att lämna in och få åtgärdat.
Det är väl det man har garanti till... :-)

Det här är ju intressant. Vad är de[…]

Solgardin bakdörrar

Hej. Funderar på om det går utan all[…]

Hjälp släpvagns kontakt

Blir nog skroten i så fall.

Köpråd, Volvo V50 D2

Kamremsbyte var 14000de mil. ganska enkelt, men sk[…]