Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MartinS
Hade precis bilen (XC60 AWD) på service och man anmärkte på mjuka bakvagnsbussningar. De sa dock inget om att byta dom utan jag tolkade det mer som bra att veta, glömde dock fråga vilken man avsåg men det verkar ju bara finnas en större, den som sitter längst fram i färdriktningen. Vad tror meckarna på forumet, är det den som går åt fortast?

Den verkar inte finnas lös hos volvo, eller? Däremot finns den lös hos andra leverantörer.

Vad och hur byter man detta lämpligast? Vida verkar ju som sagt vilja byta hela länkarmen och det är ju ett ganska rejält arbete vad det verkar? Kan man lossa armen och pressa ur /i bussningen på plats?

/Martin
av III
Hej.

Jag har sett verktyg (När bussningarna byttes) för att byta dom främre stora bussningarna bak på v70:n. Borde vara samma länkarm med kanske en annan bussning. Det såg ut som om dom bussningarna var gjorda för att kunna röra sig i ena ledden mer än andra så om dom inte börjat släppa i vulket borde dom vara okej. Men detta antagande bygger på att det är motsvarande som v70:n så jag kanske är ute och cyklar.
Användarvisningsbild
av gooose
Samma bussning XC60/V70/XC70/v60

Skiljer endast om det e R design eller ej

+ lite olikas utformingar med eller utan infästning för avgasrörsfästet

//Gooose

Det här är ju intressant. Vad är de[…]

Solgardin bakdörrar

Hej. Funderar på om det går utan all[…]

Hjälp släpvagns kontakt

Blir nog skroten i så fall.

Köpråd, Volvo V50 D2