Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej
Som ni kanske sett i mitt förra inlägg misslyckades jag att få isär elmotorn från bromsoket för att byta bromsbeläggen bak.
Det finns en elektronisk box hor Biltema för ca 800 kr med vars hjälp man kan elektroniskt frikoppla handbromsmotorn.
Känns lite fel att köpa en sådan box bara för att använda den en gång och därför undrar jag om det finns någon i norrförort till Stockholm som har en elektronikbox kanske Vida eller någon liknande som fungerar till handbromsen att hyra ut en dag eller två?
Jag bor i Täby
MVH
Ulf
Vad kan du göra med vida/dice som inte är serviceåtgärder?
Alltså, vilka parametrar går att ändra på och kan du få tag i nya versioner av mjukvara?
Som jag fattat tidigare behövd ett abonnemang hos Volvo för att det ska bli kul på riktigt, förutom serviceåtgärder, manualer och instruktioner.
bjornw skrev:Vad kan du göra med vida/dice som inte är serviceåtgärder?
Alltså, vilka parametrar går att ändra på och kan du få tag i nya versioner av mjukvara?
Som jag fattat tidigare behövd ett abonnemang hos Volvo för att det ska bli kul på riktigt, förutom serviceåtgärder, manualer och instruktioner.
Vilka parametrar som går att ändra beror på bilen.

Du behöver riktigt ett abonnemang för att ladda ner mjukvara. Vida är mest till för felsökning för oss "vanliga" användare.

Slippa betala 1500 för felsökning som det kan kosta.
Hej
Kan man frikoppla handbromsen med en Vida-diceboxen? Googlade lite om var man köpa och priser och det landade inkl. frakter på ca 100$ dvs. ca 1000 kr.
Dessutom verkar det vara en del problem med att ladda upp mjukvaran, men det är kanske bara för jag är en glad pensionär?
Den viktigaste frågan kvarstår om det går att frilägga den elektriska handbromsen med Vidaboxen. Är svaret ja gäller det att hitta någon som är villig att hyra ut den under någon dag. Fortsätt gärna och berätta om det går.
Hälsar
Ulf
Troligtvis går det att backa handbromsmotorn. Därför köpte jag mitt exemplar.

Regenerering av partikelfiltret går, avaktivera autosvep av bakrutetorkaren. Ändrade "plinget" som plingar när man kör utan bälte. Ska sänka stolsvärmen läge 3 för ja tycker att det blir för varmt. Det finns massor med parametrar som går att justera och värden att läsa ut från olika givare.

Det här är ju intressant. Vad är de[…]

Solgardin bakdörrar

Hej. Funderar på om det går utan all[…]

Hjälp släpvagns kontakt

Blir nog skroten i så fall.

Köpråd, Volvo V50 D2

Kamremsbyte var 14000de mil. ganska enkelt, men sk[…]