Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Exquattro
Härom dagen var jag med om en konstig grej på E4'an söder om Södertälje. Nära bakom min mörka V60 med mörka rutor låg länge en svart Audi A6 utan att köra om :evil: , jag höll ganska nära hastighetsgränsen. Till sist körde han om lite sakta för att lägga sej precis framför, såklart. Sedan helt plötsligt, efter en avfart bromsade han tvärt, som om han missat avfarten och skulle backa, jag kom snabbt närmare och min kollisionsvarning blinkade intensivt i rutan. Då fick han för sej att köra in till kanten och stanna direkt. Först fattade jag inte alls vad han höll på med och passerade sakta men när jag såg hans skärrade blick :-O) stirrande in i min bil så började jag förstå. Troligen tittade han i backspegeln exakt när det blinkade och trodde det var en polisbil, röd eller blå blinkning kanske inte spelar någon roll om man inte är så insatt. Jag förmodar väl att blinkningarna kan ses utifrån rutan, jag har ingen annan förklaring och gudskelov var det inte några andra bilar i närheten under den konstiga manövern. Sen kom han snart ifatt mej igen men vågade inte köra om på flera mil. Riktigt konstigt men bara en liten rolig historia.. :lol:
av Linqid
Nu är det ju dock rött och blått ljus polisen använder när man slår stopp på någon och dessa stoppljus sitter normalt sett ovanpå instrumentpanelen så visst kan han ha misstolkat det för ett sådant. :)

Kul oavsett!
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Syns dock väldigt tydligt när stopp-anordningen slås på. Röd och blå lampa växelvis samtidigt som helljuset blinkar. Lyser upp rätt bra :wink:
Användarvisningsbild
av mikeman
Fantastiskt! Det är väl bara att köra för nära en bil framför så ser man ut som civilpolis! :lol: Ja, ni som har svart bil med svarta rutor då. Kan va bra för att styra upp folk som "inte kan köra". ;) *skojar*
Användarvisningsbild
av iigloo
Hände förut med min S60 2012. Men det var mer den svarta färgen, tonade rutor och Volvos kameror i innerspegeln som var orsaken. Nu händer det aldrig då jag har en R.

Det här är ju intressant. Vad är de[…]

Solgardin bakdörrar

Hej. Funderar på om det går utan all[…]

Hjälp släpvagns kontakt

Blir nog skroten i så fall.

Köpråd, Volvo V50 D2

Kamremsbyte var 14000de mil. ganska enkelt, men sk[…]