- ons 25 mar 2015, 18:10
Härom dagen var jag med om en konstig grej på E4'an söder om Södertälje. Nära bakom min mörka V60 med mörka rutor låg länge en svart Audi A6 utan att köra om :evil: , jag höll ganska nära hastighetsgränsen. Till sist körde han om lite sakta för att lägga sej precis framför, såklart. Sedan helt plötsligt, efter en avfart bromsade han tvärt, som om han missat avfarten och skulle backa, jag kom snabbt närmare och min kollisionsvarning blinkade intensivt i rutan. Då fick han för sej att köra in till kanten och stanna direkt. Först fattade jag inte alls vad han höll på med och passerade sakta men när jag såg hans skärrade blick :-O) stirrande in i min bil så började jag förstå. Troligen tittade han i backspegeln exakt när det blinkade och trodde det var en polisbil, röd eller blå blinkning kanske inte spelar någon roll om man inte är så insatt. Jag förmodar väl att blinkningarna kan ses utifrån rutan, jag har ingen annan förklaring och gudskelov var det inte några andra bilar i närheten under den konstiga manövern. Sen kom han snart ifatt mej igen men vågade inte köra om på flera mil. Riktigt konstigt men bara en liten rolig historia.. :lol: