Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Om vi inte tar med olika färger och utrustningspaket eller fälgar, vad är det egentligen för tekniska nyheter på XC60 AWD MY16?

Vad jag förstår har D5 motorn uppgraderats till Euro 5B och med en högre utväxling så har utsläppen minskat lite?

Sen var det väl lite nyheter med Sensus också?

Och hur är det med däcktrycksövervakning, ingår det nu och är det via ABS-sensorerna?

I övrigt är det exakt samma bil som MY15?
Är T6:an borta överallt?! Att den faktiska sexan har gått i graven är väl en sak, men nu verkar inte ens T6 VEA finnas till varken V70, XC70, S80 eller XC60. V60/S60 tror jag fortfarande har den, men varför inte XC60? V-/XC70 är ju utgående så det är ju en annan sak...
Daniel374 skrev:Start/stopp-funktionen introduceras nu till automatlådan vilket inte fanns tidigare. Nytt är också "cleanzone" som ska bidra till en bättre miljö inuti bilen.
S/S har jag på min my15...
Kan tycka att Volvo borde vara bättre på att delge information om förändringar mellan årsmodellerna, framför allt ska man se till att adekvat info finns tillgänglig för alla samtidigt på Volvos egen hemsida. Den informationen måste rimligtvis finnas någonstans eftersom MY15 håller på att fasas ut och MY16 snart är igång. Det blir mycket spekulation och gissningar som kanske inte håller hela vägen men som ändå trissar upp förväntningarna...

Det här är ju intressant. Vad är de[…]

Solgardin bakdörrar

Hej. Funderar på om det går utan all[…]

Hjälp släpvagns kontakt

Blir nog skroten i så fall.

Köpråd, Volvo V50 D2

Kamremsbyte var 14000de mil. ganska enkelt, men sk[…]