Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Zanders skrev:
simonhalmstad skrev:Zanders: Surt att du också råkat ut för skrammel i dörrarna, känner igen det där från S60 -14 jag körde med premium sound, att det skramlar i dörrsidorna och från ljudanläggningen, verkar tyvärr som dom har en väldigt ojämn sammansättningskvalié på bilarna.
mm verkligen. Hade inne den för skrammel i högerdörren. Det blev bra..i 2 dagar sen kom det i båda dörrarna.. Funderar på att slita loss båda dörrsidorna själv och knöka skiten full med dubbelhäftande tejp..
Jeg har litt ulyd fra B-stolpen på min, men lurte på om det er magasinet til sikkerhetsselen som bråker når det rister litt?
Såväl 40- som 60-, 70- och 80-bilarna är väl ihopskruvade, tycker jag.
Har haft många BMW, och förr var de bättre, men inte nu längre.
Tyska ams bör ju vara hyfsat neutrala, de berömmer alltid Volvo för fin kvalitetskänsla och kritiserar ofta BMW och ibland Merca för brister i det avseendet. Kolla vilket jämförelsetest som helst...
Körde nyligen en V40 T5, klart mindre plastig än en 1-serie eller A-klass...
PH
V40 tycker jag håller väldigt hög kvalté för att vara en så liten bil, tycker den känns betydligt bättre än 60-serien, borde väl vara tvärtom egentligen. :)
Jag tycker tester många gånger hänger upp sig på utrymmen, något som är nästan ointressant för min egen del. Jag går mer på intryck och kvalitetskänsla.

Jag tycker definitivt C-klass känns som ett hack upp, åtminstone från min bil. C 250 bluetec 4-matic med AMG-pkt tycker jag känns riktigt bra på flera plan, stor risk att det blir en sådan nästa gång.
Vi som kör tjänstebil har ju lätt att se vilka rabatter alla lämnar, men det jag reagerar över är framför allt de tyska bilmärkena. Om jag väljer BMW, MB, Audi eller Volvo spelar ingen större roll prismässigt. Förutsatt givetvis att man håller sej till de rabatterade paket som erbjuds, annars kan det bli hur dyrt som helst. Min tes är dock att någonstans måste det trimmas för att de, normalt dyrare, märkena ska komma ner i pris. Många vittnar om att BMW har blivit lite "simplare" under ytan, en del även MB. Jag vet inte vilket men någonstans tar det ut sin rätt med låga priser, även prestigemässigt och prestigen är såklart viktigare för vissa märke (förare) än för andra. Jag tror att de "dyra" märkena i längden kommer att förlora på detta priskrigande och att Volvo förhoppningsvis vinner på det marknadsstrategiskt. Just nu är jag så nöjd med min välihopskruvade V60 att jag känner mej stolt att jag till sist valde den istället för den BMW jag var så ytterst nära att slå till på senast. :P
Glädjande att ni är så nöjda.Skrammel har jag inte haft i någon V60 varken de jag provkört eller min.Håll på att säga ifrån till ni är nöjda. Vi härstammar ju från Vikingarna.
I biltester har de stegit ur V60 efter 100 mil och varit friska och hur pigga som helst. På fredag ska den in för sin första service.1250 mil, det blir en anpassad sådan.
Utslagsbegränsare

Tjena gott folk! En fråga bara till det goda[…]

98oktan

Instabil styrning (XC70 -16)

Som allerede nevnt: Främre länkarms buss[…]

Motorproblem

Hej, Jag har fått ett problem med min V70-09[…]