Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Strebern skrev:Jag har bensinvärmare MED tidur OCH tillsatsvärme via auto-val i menyn med blinkersspaken. Allt funkar.
Konstigt att en VEA T6 har det när en VEA T5 inte har tillsatsvärmare... Dock så är det inget jag saknar.
(Jo, jag har värmare med VOC och tidur i bilen)
BennyL skrev:
Strebern skrev:Jag har bensinvärmare MED tidur OCH tillsatsvärme via auto-val i menyn med blinkersspaken. Allt funkar.
Konstigt att en VEA T6 har det när en VEA T5 inte har tillsatsvärmare... Dock så är det inget jag saknar.
(Jo, jag har värmare med VOC och tidur i bilen)
Skumt. Jag har VEA T5 med extravärmare. Har du kollat under rätt meny? Har du digitalt instrument ligger extravärmaren under inställningar och inte i
parkeringsvärmarmenyn.
Bilagor
extravärmare.jpg
extravärmare.jpg (445.12 KiB) Visad 430 gånger
Om vi snackar diesel:

*Finns det någon gräns för vid vilken yttertemperatur tillsatsvärmaren ska hjälpa till eller inte?

*Jag antar att värmaren inte får användas när bilen står parkerad i ett garage? I så fall är det hyfsat underligt att de V60 diesel jag har kikat på har saknat vanlig elektrisk motorvärmare. (Eller i alla fall saknat yttre elkontakt för den)

*Cirka hur mkt diesel förbrukas för, låt säga, 30 minuters användande?
Leafs skrev:Om vi snackar diesel:

*Finns det någon gräns för vid vilken yttertemperatur tillsatsvärmaren ska hjälpa till eller inte?

*Jag antar att värmaren inte får användas när bilen står parkerad i ett garage? I så fall är det hyfsat underligt att de V60 diesel jag har kikat på har saknat vanlig elektrisk motorvärmare. (Eller i alla fall saknat yttre elkontakt för den)

1: har för mig att det är 5+ grader

2: nä det är väl inte att rekommendera iaf, blir en hel del illaluktande och giftiga avgaser. Står man i garage så ser jag inte någon mening med den heller?

3: tror det är ca 7dl i timmen
Zanders skrev:
Leafs skrev:Om vi snackar diesel:

1: har för mig att det är 5+ grader

2: nä det är väl inte att rekommendera iaf, blir en hel del illaluktande och giftiga avgaser. Står man i garage så ser jag inte någon mening med den heller?

3: tror det är ca 7dl i timmen
2: Jo om det är kallgarage :wink:
Framvagnsinställning själv

2-filiga vägar är bomberade dvs de lutar[…]

Fukt i ena strålkastaren

Sök på "fukt strålkastare&qu[…]

Hög framvagn biltema

Ska jag vara ärlig så bytte jag dä[…]

På mitt jobb har vi ett tiotal Mercedes Sp[…]