Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av svensen
Gradvis har PCC (Keyless) fungert dårligere og dårligere. Flere ganger har det vært umulig å åpne låst bil kun ved å ta i dørhåndtaket, og likedan vanskelig å låse ved å trykke på den lille firkanten på dørhåndtaket. Det har også vært vanskelig å låse og åpne ved å bruke PCC på kort avstand, og helt umulig på litt lengre avstand. I dag fikk jeg heller ikke startet motoren, og fikk beskjed om at nøkkelen ikke ble funnet. Da jeg plasserte nøkkelen i oppbevaringshullet ved start/stopp-knappen, fikk jeg likevel startet. OK – dårlige batterier i PCC, tenkte jeg, og kjøpte nye, selv om bilen kun er 9 mnd. gammel. Jeg byttet batteriene, men det var ingen bedring. Så testet jeg det andre nøkkelsettet, og det oppførte seg likedan. Så da må vel feilen sitte i selve bilen? Noen som har vært borti problemet?

Mvh Sven
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Ett vanligt problem tyvärr. Är någon antenn som är kass. Volvoverkstan borde veta vad det är eftersom det är ett standardfel.
av RollTheDice
Jag hade samma problem med min -11 V60, tror att jag hade den inne 4ggr hos Bilia på felsökning. Vid tredje besöket bytte dom kabelmattan i förardörren, symtom försvann men kom tillbaka kort därefter. Fjärde besöket upptäckte dom att en ledare i kabelmattan i höger bakdörr var svart av ärj. Dom bytte då denna kabelmatta och efter detta fungerade det så länge jag hade kvar bilen.
Orsaken till felet är att någon konstruktör på Volvo har sparat in några centimeter på kablage genom att skippa en "droppböj" på kablaget vilket leder till att vatten tar sig in.
Bakre ljuddämpare hål

Det är en plåt på insidan, kan de[…]

Iofs om man kör mestadels på el s&arin[…]

Hej! Igår på vägen hem frå[…]

Vi som beställt nya V60

Tycker ni inte att V60n är alldeles fö[…]