Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Bame
Hämtade min V60 D5 OR AWD idag och när det började mörkna så tyckte jag skärmens ljus störde så jag vred ner reglaget för instrumentbelysning och upplevde ingen skillnad.
Det var fortfarande för ljust ute för att se om annan belysning än displayerna förändrades.
Ska displayernas ljusnivå ändras med det reglaget?
Hittar inget i manualen som tyder på att det finns något sätt att ändra ljusstyrkan på displayerna.

/Micke
Användarvisningsbild
av apersson850
Nja, men det finns en sensor som bestämmer om det är dagsljus eller ej. Den sitter vid lysdioden som blinkar när larmet är till, sägs det.
Så länge bilen tycker det är dagsljus lyser instrumenten med fast styrka. När det blir mörkt nog sänks styrkan, och då kan man dessutom justera hur stor sänkningen ska vara med vredet för instrumentbelysningen.
Användarvisningsbild
av Bame
Ok, tack.

Får ge mig ut på nattkörning och kolla så det fungerar då, hoppas det är något fel då jag tyckte det var störande i skymning.

/Micke
Användarvisningsbild
av Rillee
Lyfter en gammal tråd hoppas att det inte gör något.
Har själv också lite problem med den automatiska sensorn. Körde idag mitt på dagen, var rätt molnigt men ljust ändå. Plötsligt gick display och instrumentbelysning ner till minimum, gjorde knappt någon skillnad att jag ändrade till max styrka på tumhjulet, hade rätt svårt att läsa av instrumenten. Har även hänt gjort tvärt om att det lyser på max och kvittar att om man ändrar styrkan till min på tumhjulet. Kan det vara fel på sensorn eller det funkar inte bättre än så här? Går det kanske att slå av automatiken på något sätt?
Användarvisningsbild
av Rillee
Kan det ha någon betydelse att man har monterat solfilm?
Användarvisningsbild
av Rillee
Nä bara bakre rutorna men det blir nog totalt mörkare i bilen.
Vi som beställt nya V60

Tycker ni inte att V60n är alldeles fö[…]

Bak 30-21.4=8.6 Slitagegräns enligt Haynes 8.[…]

95E10. Kör ändå 95% på el s&[…]

Familjen önskar en XC90 för att få[…]