Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Eastonenn
Hejsan !

Undrar om någon vet nån lösning på detta problemet,

Jag får ingen kontakt med min bil en V60 MY-14, när jag kör diagnosen i appen så står det: Aktiv statusfunktion.
VOC-tjänsten försöker kontakta din Volvo för att få uppdaterad information. Bilen är troligtvis i strömsparläge och kommer utföra aktiviteten inom två timmar.

Det händer inget efter dessa två timmar samt att position uppdateras inte, och jag kan ej se om bilen är låst eller olåst.

Jag körde bilen i morse så den har bara stått avstängd några timmar. Har också provat att gå in på Min volvo-sidan och försökt få kontakt där igenom men det verkar inte funka heller.

Finns det någon lösning på detta ? typ om man kan Återställa strömsparläge eller något sådant ?

Mvh J
Användarvisningsbild
av svergie2
Tryck på OnCall knappen eller hör av dig till verkstad. Inget du ska hålla på och pilla med på en bil som inte ens är en vecka gammal.
av Psyko
Aktivera något från appen,tex tuta ock blinka, låsning av bil, upplåsning eller aktivera/avaktivera körjournal. Något av dessa saker kan väcka en bil där voc inte skickar någon information. Fungerar inte det får du kontakta verkstad.

98oktan

Instabil styrning (XC70 -16)

Som allerede nevnt: Främre länkarms buss[…]

Motorproblem

Hej, Jag har fått ett problem med min V70-09[…]

D4 VEA dricker olja

Nu är allt klart för att lyfta i motorn […]