Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Guzzi
Hallå.

Vore bra att få lite info om kända problem på V60 modellerna. Nu har dom ju inte funnits så länge men vissa bör ju ha rullat en bra bit.
Jag är ju en sån som har mina bilar en 8-10 år så det blir inte byte så ofta :)

Gärna info om det är nån motormodell som inte håller måttet, och om vxl-lådor, både aut/man, mm mm. Jag funderar på att skaffa mig en med AWD.När vet jag inte för min nuvarande S80-01a funkar rätt hyggligt än vid 27000 mil. Det blir inte flång nytt, men en som inte gått så mycket blir det nog. Tyvärr så är det väl en massa i min smak onödiga "finesser" som standard men det får man väl leva med.

Eftersom jag alltid har köpt äldre bilar så är ju nån garanti inte tal om. Så det är ju för mig väldigt intressant att få höra om kända problem så kanske jag kan undvika dom modellerna.

Kanske lite fel forum att få läsa om problem här, men hoppas att alla inte är fanatiska märkesfantaster :D

Så kom igen, ös på med FAKTA!
av Droopy
Fins inga lådor el motorer som inet håller måttet idag, det var årtionden sedan. Sök runt på tex "problem V60" så får du upp liet av varje skulle jag tro, det mesta är lättfixade saker.
Användarvisningsbild
av crumpets
Verkar vara få modellspecifika fel på de här modellerna. De flesta drivlinor är solida, man hör inte mycket problem med hjulupphängning m.m. heller. Verkar vara ett riktigt bra köp helt enkelt.
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Momentum bilarna som har T-tec klädsel brukar spricka i kanterna.
av chaffis75
Något jag har en känsla av är att hjul inställningarna är känsliga men det är ju bara att göra en inställning så är de problemet löst.

Fredrik
Användarvisningsbild
av iigloo
Min laddningsregulator gav upp med 2500mil på mätaren. En kompis T3 rasade AC-kompressorn på vid 7000mil.
av MagnusVäxjö
Har haft min S60 D5 typ fullutrustad sedan den var ny i princip. Köpte en demobil. Jag har inte ens bytt en lampa på över 4 år. Riktigt bra bil har det varit.
Volvo xc90 2017 d5 R design

Tack för hjälpen.

V60 D4 MY15 - till verkstad

Rycker du säkringen så raderas ev,fel[…]

B230F går fett

Nej asså jag vet inte undrade bara om jag ka[…]

Fel efter byte VVT

Hej! Har du återfjädrande drev? Tä[…]