Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lajjen
Kort fråga:
Har hittat en V60 där kamremmen tydligen gick av vid ca 4k mil. Det är åtgärdat på garantin,
som jag förstår det har man bytt remmen etc men inget omfattande.

Skall man ge sjutton i att köpa med tanke på detta?
Användarvisningsbild
av Rillee
Allt kan gå i sönder när som helst på vilken bil som helst

edit: aha du fundera på att köpa just den, då hade jag nog letat efter en annan.
Senast redigerad av 1 Rillee, redigerad totalt 0 gånger.
av ansjo
Jag personligen hade nog letat efter en annan bil, eller är det något speciellt med just denna?
av Lajjen
En fin bil som uppfyllde min spec i och med att jag lyckades pruta ned den en aning.
Lågmilare. Annars inget speciellt.
Det kom fram via historiken att remmen tydligen brustit som jag förstår det. Åtgärdat osv, men
det känns ändå svajigt. Kan mkt lite om motorer men av det lilla jag läser och hör förstår jag att
om remmen gått av finns risk för omfattande skador - och jag är inte kompetent nog att undersöka
hur det åtgärdats.
av ansjo
Den är säkert lagad på ett riktigt sätt, men personligen hade det ändå känts tryggare med en omeckad bil. Men å andra sidan kan man även se det tvärtom, den bör inte gå sönder igen på ett tag :wink:.
Någon som är mekaniker eller liknande kanske kan svara mer ur ett mekaniskt perspektiv :oops:?
av Luthor
Lajjen skrev:En fin bil som uppfyllde min spec i och med att jag lyckades pruta ned den en aning.
Lågmilare. Annars inget speciellt.
Det kom fram via historiken att remmen tydligen brustit som jag förstår det. Åtgärdat osv, men
det känns ändå svajigt. Kan mkt lite om motorer men av det lilla jag läser och hör förstår jag att
om remmen gått av finns risk för omfattande skador - och jag är inte kompetent nog att undersöka
hur det åtgärdats.
Kolla upp var reparationen utförts, om ägaren lämnat in den på auktoriserad Volvo-verkstad får man ju hoppas att de reparerat det som behövts. Går väl att kontakta verkstaden också...

/Lasse
Volvo xc90 2017 d5 R design

Tack för hjälpen.

V60 D4 MY15 - till verkstad

Rycker du säkringen så raderas ev,fel[…]

B230F går fett

Nej asså jag vet inte undrade bara om jag ka[…]

Fel efter byte VVT

Hej! Har du återfjädrande drev? Tä[…]