Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av TureMagnusson
Min två veckor gamla V60 D4 med Driver Support-paket betedde sig underligt i morse. Ett par gånger i minuten ungefär så blinkade framlyktorna till ungefär som om de slocknade en tiondels sekund eller så. Det betedde sig likadant både när jag stod stilla med halvljuset på, när jag körde med halvljus och när jag använde det automatiska helljuset. Mötande trafik och omgivande ljusförhållanden verkade inte ha med saken att göra. Bilen höll på så här under hela min resa mellan Karlstad och Örebro. Det är irriterande när belysningen hittar på mystiska saker under färd men jag är glad att bilen inte bestämde sig för att stänga av ljuset helt och hållet.

Är det någon känner igen det här problemet eller vet vad det kan bero på?
Användarvisningsbild
av Robbi
Jag hade det en gång. Det försvann när jag vickade på ratten till ljusväljaren. Verkade ha varit lite glapp.
av TureMagnusson
Tack för ditt svar Robbi. Det känns lite sådär att behöva vicka på knappar med glappkontakt i en splitter ny bil för nästan fyrahundratusen. Jag trodde att jag köpt en kvalitetsbil.
av HiTek
TureMagnusson skrev:Tack för ditt svar Robbi. Det känns lite sådär att behöva vicka på knappar med glappkontakt i en splitter ny bil för nästan fyrahundratusen. Jag trodde att jag köpt en kvalitetsbil.
...eller så åker du förbi Volvo och ber dem kolla det närmare. Du har ju garanti :-)-)
av TureMagnusson
HiTek skrev:
TureMagnusson skrev:Tack för ditt svar Robbi. Det känns lite sådär att behöva vicka på knappar med glappkontakt i en splitter ny bil för nästan fyrahundratusen. Jag trodde att jag köpt en kvalitetsbil.
...eller så åker du förbi Volvo och ber dem kolla det närmare. Du har ju garanti :-)-)
Jodå, bilen ska in till Volvo på torsdag för att rätta till lite andra bekymmer. De har lovat att titta på det här också när den ändå är på verkstaden.
Användarvisningsbild
av Robbi
Japp, tyckte jag med. Det har inte återkommit så det var tydligen det som var problemet.
Användarvisningsbild
av volvobrasse
Men vilken otur du har haft TureMagnusson! Hoppas det ordnar till sig. Är säkert några barnsjukdomar.

Jag hade ju också lite skumma saker som hände min, ca 2 v efter jag hämtat ut den. Bland annat varningslampor som dök upp. ABL-ljusen ur funktion samt Volvo on Call erfodrar service. Dett försvann dock och jag har inte sett skymten av dom igen :)
av TureMagnusson
volvobrasse skrev:Men vilken otur du har haft TureMagnusson! Hoppas det ordnar till sig. Är säkert några barnsjukdomar.

Jag hade ju också lite skumma saker som hände min, ca 2 v efter jag hämtat ut den. Bland annat varningslampor som dök upp. ABL-ljusen ur funktion samt Volvo on Call erfodrar service. Dett försvann dock och jag har inte sett skymten av dom igen :)
Ja, det har varit lite grejer. Det här med blinkande framlyktor verkar faktiskt ha berott på att belysningsvredet inte stod rakt upp på Auto utan lite, lite snett. Jag vred på reglaget så som Robbi rekommenderade och därefter har blinkandet upphört. Hoppas att det håller i sig. :)
Användarvisningsbild
av Robbi
TureMagnusson skrev:
volvobrasse skrev:Men vilken otur du har haft TureMagnusson! Hoppas det ordnar till sig. Är säkert några barnsjukdomar.

Ja, det har varit lite grejer. Det här med blinkande framlyktor verkar faktiskt ha berott på att belysningsvredet inte stod rakt upp på Auto utan lite, lite snett. Jag vred på reglaget så som Robbi rekommenderade och därefter har blinkandet upphört. Hoppas att det håller i sig. :)
Det var precis så med min, jag hade kommit åt vredet som stod lite på sniskan. Har inte haft problem sedan dess så det var säkert en sådan enkel grej.
Volvo xc90 2017 d5 R design

Tack för hjälpen.

V60 D4 MY15 - till verkstad

Rycker du säkringen så raderas ev,fel[…]

B230F går fett

Nej asså jag vet inte undrade bara om jag ka[…]

Fel efter byte VVT

Hej! Har du återfjädrande drev? Tä[…]