Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Oboymannen
Har fått min Sensus Connect uppgraderad till modell år 15 för 10 dar sen, verkstan sa att det kan ta upp till 3 dar att uppdatera sig men än har det inte hänt nått. I displayen står det bara "Ansluter..." Har googlat lite och allt jag hittar är:

http://support.volvocars.com/se/Pages/a ... 515d5c512e

Någon som har några tips? Jag har ett mobilkort i, har provat att ha den ute i ett par dar utan resultat.
av svensen
Har du forsøkt å koble til via mobiltelefon (WiFi – delt internett) i stedet for SIM-kortet i hanskerommet? (Bare for å lokalisere problemet). Mvh Sven
av Oboymannen
svensen skrev:Har du forsøkt å koble til via mobiltelefon (WiFi – delt internett) i stedet for SIM-kortet i hanskerommet? (Bare for å lokalisere problemet). Mvh Sven
Det går inte att koppla den via Bluetooth heller. Går inte att surfa via den inbyggda browsern. Står bara "Ansluter..." Trist..
Användarvisningsbild
av leiwi
Oboymannen skrev:
svensen skrev:Har du forsøkt å koble til via mobiltelefon (WiFi – delt internett) i stedet for SIM-kortet i hanskerommet? (Bare for å lokalisere problemet). Mvh Sven
Det går inte att koppla den via Bluetooth heller. Går inte att surfa via den inbyggda browsern. Står bara "Ansluter..." Trist..

Jag skulle provat att återställa !

Återställ systeminställningar
Alla menyer i Systeminställningar får
ursprunglig fabriksinställning.
av svensen
OK.
Jeg måtte bytte SIM-kort før jeg greide å koble opp via modemet i bilen, men oppkobling via iPhone, (delt internett), gikk fint. (WiFi – ikke Bluetooth). Det var derfor jeg spurte. Sven
av Oboymannen
svensen skrev:OK.
Jeg måtte bytte SIM-kort før jeg greide å koble opp via modemet i bilen, men oppkobling via iPhone, (delt internett), gikk fint. (WiFi – ikke Bluetooth). Det var derfor jeg spurte. Sven
Har inte Wifi uppkoppling, Den finns med i uppdateringen till År 15. Får prova att återställa.
av Oboymannen
Oboymannen skrev:
svensen skrev:OK.
Har inte Wifi uppkoppling, Den finns med i uppdateringen till År 15. Får prova att återställa.
Om jag gör en Fabriks återställning raderas allt? Vad händer med VOC?
av Oboymannen
Det hjälpte inte att göra en Fabriksåterställning. Ringde Volvos support och de sa de att verkstan har inte uppgraderat rätt. De skall ha lagt in uppdateringarna i fel ordning. Måste lämna in bilen igen.
Användarvisningsbild
av leiwi
Oboymannen skrev:Det hjälpte inte att göra en Fabriksåterställning. Ringde Volvos support och de sa de att verkstan har inte uppgraderat rätt. De skall ha lagt in uppdateringarna i fel ordning. Måste lämna in bilen igen.
Vad trött man blir ,inte ens detta klarar man ,
en sådan tekniker ödelade hela min bil! vid uppdatering :twisted:

Beror på vilken drivlina du syftar på[…]

Köpråd v50/s40 /c30

Komplett kopplingssats från Sachs gick p&ari[…]

Du måste alltid nolla boxarna när du sk[…]

V70N -01 Växellådsbekymmer.

Jag hade kikat på kransarna. Kan vara en lit[…]