- tis 20 jan 2015, 09:26
Med vänlig hälsning Patrik
simonhalmstad skrev:V60 är den nuvarande volvo jag tycker sämst om! Även om det egentligen inte är något fel på den att köra;)Min gamla S80 MY10 med 18000 mil på mätaren (18 tums fälgar, originalchassi) UPPLEVDES kvickare i kurvorna är min nuvarande V60, orsaken är att man får vrida mycket mer på ratten i V60n (18 tums fälgar, advancedinställning på chassit) innan det händer något, ett jäkla vevande jämfört med S80n som styrde in mycket snabbare.
V60 är trång och uruselt bagage kanske sämt bagage i klassen, och då tycker jag att man kan lika gärna satsa köpa en S60 istället, enligt mig mycket snyggare än V60 och lastar ändå nästan lika mycket! :) Det märks av att V60 är en billigare byggd bil i materialval men det är väl inte så konstigt då den är betydligt billigare än en V70. Tycker dessutom att V60 är en av de volvobilar som har ett tveksamt andrahandsvärde. Många här kanske refererar till en gammal V70 (08-09) men fjädringen på V70 har blivit lite bättre med åren och utrustar man den med sportchassi och 19" så är det ju klart att den blir mycket rolig att köra! Om än inte lika skarp i kurvor som 60-serien, men det gäller ju andra märken också en 3- serie är ju mer körglad än en 5- serie :)
Med vänlig hälsning Patrik
Volvo V70 2,5T MY05