Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Taxmannen
Vet någon om det finns verklig skillnad mellan d4 på v40 och v60? Är det endast skillnad på papper (190 hk vs. 181 hk) eller finns det annan mjukvara på bilarna?
Sen är V40 mycket roligare att köra än V60, tycker att V40 har ett kanonbra chassi.
av Rudolfs
simonhalmstad skrev:Sen är V40 mycket roligare att köra än V60, tycker att V40 har ett kanonbra chassi.
Min v60 är det inge fel på chassit i iaf :) Matchar mina tidigare 3 serier utan problem.
Användarvisningsbild
av crumpets
Taxmannen skrev:Teknikens värld hittade ju 195hk från V60 i deras senaste testet. Skulle det kunna vara möjligt att det är endast skillnad på papper?
Säkerligen kan det vara så! Man kan nog ha exakt samma motor fast bara ljuga lite på pappret för att fler ska vilja köpa D5.
Rudolfs skrev:
simonhalmstad skrev:Sen är V40 mycket roligare att köra än V60, tycker att V40 har ett kanonbra chassi.
Min v60 är det inge fel på chassit i iaf :) Matchar mina tidigare 3 serier utan problem.
Ja det är inget fel på chassit på 60-serien, har själv kört en S60 D5 Manuell R-design 19" 2014 rätt mycket och visst är den mycket rolig att köra! Dock obekväm för att vara en Volvo, men också mer betydligt körglad för att vara en Volvo;)!! Känns bara att det händer så mycket på chassisidan på nyare bilar. V40 är en några år nyare konstruktion och har väl därför den har ett ännu bättre chassi. Men nya C-klassen med luftfjädring den är makalöst bra, där snackar vi bra chassi på hög nivå, dock är priset på den bilen därefter också , Dyr.
Volvo xc90 2017 d5 R design

Tack för hjälpen.

V60 D4 MY15 - till verkstad

Rycker du säkringen så raderas ev,fel[…]

B230F går fett

Nej asså jag vet inte undrade bara om jag ka[…]

Fel efter byte VVT

Hej! Har du återfjädrande drev? Tä[…]