Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Upptäckte häromdage när jag åkte med en bekant i hans XC60 my15 att han hade annan färg på infoskärmen i mitten, visade sig att på hans bil så ändrades även temat på denna (olika färger)

Jag har XC60 my14 där infoskärmen har samma färg oavsett tema, ingen av oss har navigation eller sensus connect.

Någon som vet om detta uppdaterats och om det går att fixa i efterhand, mjukvara?
GustavE skrev:Ni som har V40. Vad kan man välja för färger på belysningen? Är det belysning i handtag, sidofack och golv också? Tycker det är väldigt dålig färg på denna stämningsbelysning i min V70. Den är vit-blå, ska enligt Volvo vara krispig. Det ger en kall och omysig känsla i kupén (har ljus inredning). Skulle vilja haft röd eller gul färg istället.

Ni som har V60, är den lika kall vit-blå i era bilar?
Lite blandat från frost vitt till rött men det är bara stämningsljusen 2 prickar i taket fram och bak.
Den fram lyser på växelspaken.
robeks skrev:Att skärmen i mitten ändrar färg med tema är nytt för my15 och helt klart ett lyft för helhetskänslan
13w46 annars rätt.
crumpets skrev:Mhjelm det de pratade om senare i tråden är innerbelysningen i taket! Den går på V40 att välja färg på.
Det tema du visar i din bild är sport-temat. Det går att byta mot två andra teman, tror jag väl även på V70.
Det görs på V40 i alla fall genom att den spaken du har till vänster om ratten klickar du på knappen rakt på spakens ände, rullar dig fram till "teman" och byter mot t.ex. elegance eller eco :)
Att det finns tre olika alternativ är jag allt med på. Tänkte om det var någon update på dom alternativen till mätartavlor. Skulle ju va fräckt med t ex blått sporttema :D

Är ju en världslig sak då det aldrig gått att byta innan men nu finns ju alternativet. 8)
mhjelm skrev:Nu blev jag nyfiken. Hade ju varit fräckt med uppdateringar. Vad menar du med byta färg på V40? Så här ser det ut på min V70.
https://www.dropbox.com/s/5e34bggf4beqk ... 1.jpg?dl=0
Shysst EPA på bilden, det var inte igår! :)
Volvo xc90 2017 d5 R design

Tack för hjälpen.

V60 D4 MY15 - till verkstad

Rycker du säkringen så raderas ev,fel[…]

B230F går fett

Nej asså jag vet inte undrade bara om jag ka[…]

Fel efter byte VVT

Hej! Har du återfjädrande drev? Tä[…]