- tis 06 jan 2015, 11:02
Helt plötsligt har min BLIS lampa börjat lysa med halv styrka, hela tiden, förutom när den skall lysa, då lyser den med full styrka. Den lyser alltså hela tiden, även när bilen är avstängd och låst. I morse kom jag ut och då lös den.
Jag har mätt upp spänningen till 5v över "lampan". Jag har plockat bort dörrsidan och kontakterna ser fina ut, ingen oxidation etc. När jag kikar i kopplingsschemat är det inte helt tydligt, men jag får inte färgerna att stämma något vidare mot vad jag ser. BLIS lampans kablar verkar gå in i spegeln, men EWD säger att de skall gå till DDM.
Spegeln blev utbytt för tre år sedan så vikfunktionen hade ballat ur då.
Några förslag eller erfarenheter kring detta? Personligen känns det som det är krypströmmar någonstanns, men spegelskrället går ju inte att öppna.
/Martin
Jag har mätt upp spänningen till 5v över "lampan". Jag har plockat bort dörrsidan och kontakterna ser fina ut, ingen oxidation etc. När jag kikar i kopplingsschemat är det inte helt tydligt, men jag får inte färgerna att stämma något vidare mot vad jag ser. BLIS lampans kablar verkar gå in i spegeln, men EWD säger att de skall gå till DDM.
Spegeln blev utbytt för tre år sedan så vikfunktionen hade ballat ur då.
Några förslag eller erfarenheter kring detta? Personligen känns det som det är krypströmmar någonstanns, men spegelskrället går ju inte att öppna.
/Martin
Ju oftare jag tankar desto roligare har jag haft det!
S60 2.4D Classic MY08: Bruks
V60 D4 R-Design MY13: Bruks med puts
S90 3.0 Manuell MY98: Genuine Classic
S60 2.4D Classic MY08: Bruks
V60 D4 R-Design MY13: Bruks med puts
S90 3.0 Manuell MY98: Genuine Classic