- ons 12 nov 2014, 22:18
#917441
Därifrån till att jag vill sätta begränsningar och förbud är ett rätt stort steg som helt saknar grund i vad jag skrivit -- utan bygger bara på din (över)tolkning.
Det står dig (och alla andra) fritt fram att skaffa bilar med antisladd som går att slå av -- eller helt utan antisladd. Jag tycker fortfarande att det är bra att Volvo och en del andra biltillverkare tar sitt ansvar och gör sitt bästa för att skydda människorna i bilarna de bygger -- och även deras medtrafikanter -- genom att göra det svårare att slå av antisladd.
Det är en åsikt som är ganska långt ifrån att förbjuda alla andra att ha roligt. Jag kan själv tänka mig att skaffa en BMW M3 eller Porsche där du enkelt kan slå av antisladd. Ska du köra på bana är det rätt roligt. Men för en vanlig bil på vanlig väg ser jag inte att det behövs. Det finns fler nackdelar än fördelar både för de som åker i dessa bilar såväl som de som möter dem i trafiken.
Vi får enas om att vi tycker olika -- men jag ser helst att du inte ger mig åsikter som jag aldrig uttryckt.
Amli skrev:Jag tycker inte heller det ska vara enkelt att gå att ta bort antisladdsystemet, men det ska gå att göra om man vill. Du skriver å andra sidan pga att din rädsla att möta bredsladdande förare vill du inte att den möjligheten ska gå över huvudtaget (sätta begränsningar, förbud att stänga av...). Därav mina jämförelser som tydligen inte nådde ända fram.Det går att ta bort antisladdsystemet på en Volvo -- men du får rycka säkringen. Sedan tillåter DSTC en viss mått av sladd innan den kommer in, och det går att koppla bort antislir. Det tycker jag räcker. På t.ex. BMW kan du helt koppla bort antisladd genom att bara trycka på en knapp. Jag tycker som sagt var att det inte är bra.
Vi tycker helt enkelt olika i frågan.
Sedan andra människors förmåga att köra bil är en helt annan fråga.
Därifrån till att jag vill sätta begränsningar och förbud är ett rätt stort steg som helt saknar grund i vad jag skrivit -- utan bygger bara på din (över)tolkning.
Det står dig (och alla andra) fritt fram att skaffa bilar med antisladd som går att slå av -- eller helt utan antisladd. Jag tycker fortfarande att det är bra att Volvo och en del andra biltillverkare tar sitt ansvar och gör sitt bästa för att skydda människorna i bilarna de bygger -- och även deras medtrafikanter -- genom att göra det svårare att slå av antisladd.
Det är en åsikt som är ganska långt ifrån att förbjuda alla andra att ha roligt. Jag kan själv tänka mig att skaffa en BMW M3 eller Porsche där du enkelt kan slå av antisladd. Ska du köra på bana är det rätt roligt. Men för en vanlig bil på vanlig väg ser jag inte att det behövs. Det finns fler nackdelar än fördelar både för de som åker i dessa bilar såväl som de som möter dem i trafiken.
Vi får enas om att vi tycker olika -- men jag ser helst att du inte ger mig åsikter som jag aldrig uttryckt.