Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej! Blir lite förvirrad av Driver support-paketet. Active blending lights, dvs ljus som följer med i själva manövreringen av bilen, när man svänger etc Ingår det i paketet för V60, eller ligger det som standard numer, eller inte alls? :) Ser på en äldre film på nätet om Driver support-paketet, där ingår det, fast för S60.

Är det alltså detsamma som "aktivt helljus"? Eller gäller det endast på/av med halv/helljus?

Förvirrad som ni märker :)

Kanske någon som kan svara på?

Länken till filmen: https://www.youtube.com/watch?v=nzZ-V_j0n7M
fyrahjul skrev:Hej! Blir lite förvirrad av Driver support-paketet. Active blending lights, dvs ljus som följer med i själva manövreringen av bilen, när man svänger etc Ingår det i paketet för V60, eller ligger det som standard numer, eller inte alls? :) Ser på en äldre film på nätet om Driver support-paketet, där ingår det, fast för S60.

Är det alltså detsamma som "aktivt helljus"? Eller gäller det endast på/av med halv/helljus?

Förvirrad som ni märker :)

Kanske någon som kan svara på?

Länken till filmen: https://www.youtube.com/watch?v=nzZ-V_j0n7M
på min spec står det Aktiv helljus II så jag antar att det även är kurvljus i det. Samt ABL Aktiv xenonljus står det även i Summum specen. Så något av dem är det ju säkert kurvljus i. Annars ring säljaren o fråga. Han ska ju ha koll :)
Undrar lite kring min order då jag beställt Driver support. Där står ju endast en del av funktionerna som finns i Driver support. Står endast :
Adaptiv konst.farth.kollvarn.o autobroms
BLIS-kamera för döda vinkeln.

Men inte resterande funktioner. Antar att det finns en förklaring. Men kollar med er andra, vet ni varför?
volvobrasse skrev:Undrar lite kring min order då jag beställt Driver support. Där står ju endast en del av funktionerna som finns i Driver support. Står endast :

Men inte resterande funktioner. Antar att det finns en förklaring. Men kollar med er andra, vet ni varför?
Var står det?
knappen11 skrev:
volvobrasse skrev:Undrar lite kring min order då jag beställt Driver support. Där står ju endast en del av funktionerna som finns i Driver support. Står endast :

Var står det?
Står i min volvo-sidan under extrautrustning.
ImageUploadedByTapatalk1416647840.869183.jpg
ImageUploadedByTapatalk1416647840.869183.jpg (66.52 KiB) Visad 631 gånger
Nu blev jag oxå fundersam. Driver Support och City Safety har jag i Sensus i bilen fast det står inte med som extrautrustning.

Har ABL, AHB gen 1. Momentum + R-Design

Plus detta på Min Volvo.

Adaptiv konst.farth.kollvarn.o autobroms 000818+000769
BLIS-kamera för döda vinkeln 000603
Driver Alert system 000769
Volvo xc90 2017 d5 R design

Tack för hjälpen.

V60 D4 MY15 - till verkstad

Rycker du säkringen så raderas ev,fel[…]

B230F går fett

Nej asså jag vet inte undrade bara om jag ka[…]

Fel efter byte VVT