- lör 08 nov 2014, 17:02
Var ju trotts allt "top of the line splitfälg" och inte direkt vanligaste man satte på bilen när det begav sig så kanske därför fler hade lite pejl på storleken och vissa liksom mig föredrog 17" framför 18" med den relativt låga profilen 18" då innebär.
Däremot om det var en alldaglig mainstream fälg så skulle nog ingen reagerat trotts "fel" storlek så som man idag inte reagerar alls på R-fälgar och "Ixion" i fel storlek då dessa är för vanliga idag med flertalet olika kopior i för små storlekar.
Perc skrev:Just dessa verkar det tydligen vara fler än jag trodde som hade koll på, men "specialare" funkade varje gångER skrev:Har haft BBS Nebula kopior på S60:n utan bekymmer om man bortser från behovet av navring i plast. Enda kruxet är vad man svarar när någon frågar "när fanns dessa i 17"" då personen vet att det var 18" dessa fanns som så man fick ju dra till med "specialare".Är det faktiskt så många som har koll på vem som gör vad i vilken storlek?

Var ju trotts allt "top of the line splitfälg" och inte direkt vanligaste man satte på bilen när det begav sig så kanske därför fler hade lite pejl på storleken och vissa liksom mig föredrog 17" framför 18" med den relativt låga profilen 18" då innebär.
Däremot om det var en alldaglig mainstream fälg så skulle nog ingen reagerat trotts "fel" storlek så som man idag inte reagerar alls på R-fälgar och "Ixion" i fel storlek då dessa är för vanliga idag med flertalet olika kopior i för små storlekar.
XC70II D5 Summum AWD -08 Polestar LED/xenon edition. Twinpipe med MY14 facelift, 3X NBB 225 Alpha Pro LED 165W på Qpax-båge, MY13 LED belyst R-design växelkonsoll, Erakir DC 19".
Sidescuffplates, inslag av godbitarna från MY11, MY13 invändigt..
Sidescuffplates, inslag av godbitarna från MY11, MY13 invändigt..