Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Selast
Leiwi, Står din bil i garage när du inte kan komma åt den via appen? Jag har märkt att min bil, V60 my 14, är svårnådd när jag parkerad den i mitt garage. Appen vet ofta att bilen är på garagets adress men kan tex tro att dörrarna är olåsta och jag brukar inte kunna komma åt den senaste resan osv. Om jag istället parkerar bilen utanför garaget så funkar den däremot fint. Vet inte om det är dålig mobiltäckning inne i garaget eller vad detta fenomen beror på.
Användarvisningsbild
av leiwi
Hej igen

problemet är löst efter mycke om och men , kontot var låst!!!! Detta skall enligt VOC bara ske om man skrivit fel lösen 5 ggr i rad.
men uppenbarligen finns det fler sätt att låsa kontot.

tryckte på "glömt lösen " valde nytt KLART!!

leiwi
Användarvisningsbild
av Selast
VOC appen, iPhone, har inte lyckats kommunicera med min V60 sedan 3/8. Oberoende av ifall min bil står ute eller i garaget. Gjorde en diagnos i appen och får OK på allt förutom den sista testen "Tillgänglighet" där blir det Fel och under står det "Din bil har inte varit tillgänglig sedan" men inget datum. Sen står det ett meddelande om att ifall bilen inte använts på några veckor slutar den kommunicera med VOC och att när den används så kommer det att börja funka igen. Till saken hör att bilen använts nästan dagligen sedan 3/8... Vidare vet appen var bilen är för kartan uppdateras, dock är mätarställning och bränslenivå inte uppdaterade. Har någon annan varit med om detta och hur löste Ni det isf? Tack på förhand!
Användarvisningsbild
av Selast
Helt plötsligt efter 19 dagars okontaktbarhet kommer jag åt bilen igen... Möjligtvis var det resan till födelseorten, för bilen alltså, Göteborg som gjorde susen :D
Användarvisningsbild
av Perra83
Fick idag skriva in lösenordet i VOC appen och acceptera villkoren. Vet inte om någon uppdatering har installerats för det ska inte gå per automatik.
Nu är det väldigt bra flyt i appen och all info om bilen uppdateras väldigt snabbt :D
Användarvisningsbild
av Titaniumgrå
Perra83 skrev:Fick idag skriva in lösenordet i VOC appen och acceptera villkoren. Vet inte om någon uppdatering har installerats för det ska inte gå per automatik.
Nu är det väldigt bra flyt i appen och all info om bilen uppdateras väldigt snabbt :D
Jag fick en uppdatering till appen i fredags, efter det så fick jag in med lösen och acceptera villkoren!
HVO 100

och varför kör ni ens på HVO 100?

Tankade upp båda bilarna och köpte lite[…]

Service Subaru XV

Inte en sån då? Screenshot_2025-05-24[…]

El fel

Hej, jag har en Volvo 744 från 90 som det ha[…]