Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Ajajaja
Lätt hänt en söndagsmorgon :)
Användarvisningsbild
av crumpets
joel80 skrev:
crumpets skrev:
Ajajaja skrev:Vad anser ni, är det en bra affär att köpa en V60 d3 automat business edition MY2014 med ca 2500 mil på mätaren för 250k?
Hur kommer värdet att se ut om 4-5 år förutsatt att man kör ca 1500 mil/år?
MY14 för 250 låter bra. Kan tänka mig att värdet ungefär halverats om 5 år. Men det beror såklart på om diesel fortsätter vara populärt(jag antar att det kommer vara det, fortfarande lågt CO2-utsläpp jmf mot andra bränslen). Ser man på volvobilar med 5-10 år på nacken med diesel och automat är dessa herrejössesdyra tycker jag, så du lär få bra med pengar för den då också.
Man brukar ju räkna halvering på ca 3 år... Så jag skulle nog räkna lite lägre för att inte känna sig lurad.. 100k efter 5 år kanske...
Värdet beräknas ofta som -40% på två år, så sedan planar det ut kraftigt. Halvering på 5 år på en bil med ca 2 år på nacken är klart realistiskt tycker jag. Kollar man på några år äldre dieselautomater är det långtifrån -75% på 6 år i de flesta fall :) Däremot stackars 3,2litersmotorerna har väl fallit mer än så...
av Ajajaja
Uppdatering. Ja nu blev det inte riktigt som jag tänkt mig... Väl i bilhallen stod en V60 D5 Aut. Business Momentum 2014 med 2500 mil på mätaren. Efter en tur så var jag fast och blev då bara tvungen att inhandla den.
Hemresan på ca 35 mil var milt sagt njutbar :)
Användarvisningsbild
av joel80
Hoppsan! :D
Grattis till ny bil.. vi väntar oss en bild snart!

Något mer med än vad som ingår i Business Momentum?

Vad fick du ge?
av Ajajaja
Bild

Mig veterligt är det inget speciellt lull-lull utöver Business Momentum.

Efter diskussion hit och dit gällande pris så slutade det på 250k med vinterdäck på alufälg. Jag tror att det är ett ganska så bra pris :)
Senast redigerad av 2 Ajajaja, redigerad totalt 0 gång.
av perhall
Det låter som ett bra pris! Måste vara nära 100 000 under en sprillans ny med samma grejer efter kraftig prutning!
PH

Nu blev det knöligt. Skulle byta yttre drivkn[…]

Varför slå i en så svindyr olja[…]

Har följande problem med bilen ovan. Bilen r[…]

Service Subaru XV

Det är också en tanke.... Vi får […]