- tor 20 mar 2014, 19:42
När jag skulle köpa min V60 D3, så läste jag att många tyckte att växelådan var riktigt tråkig.
Å när jag var å provkörde min tilltänkta bil hos försäljaren. Så tyckte jag att den kändes betydligt sämre än mina föregående Volvo bilar som jag har haft manuella växellådor i.
Provade flera bilar för att jämföra. Men dom var det liknande känsla i.
Men påpekade det för säljaren, så bad att dom skulle kolla på om det fanns nått å göra.
Fick en V60 T3 som lånebil medans dom kollade på min, var några andra saker som jag ville ha åtgärdat samtidigt.
Den växelådan i T3an från Ford kändes ju mycket trevligare,
Men nu när jag fick tillbaka min bil så hade dom bytt bussningar, växelvajrar å hela spakstället.
Den känns riktigt bra nu, känns som en helt annan växellåda. fortfarande lätt i spaken men växellägena är klockrena, växlarna bara klickar i å spaken är helt fast i lägena.
Så om ni har en S60/V60 å tycker att lådan känns sunkig så går det å fixa.

Å när jag var å provkörde min tilltänkta bil hos försäljaren. Så tyckte jag att den kändes betydligt sämre än mina föregående Volvo bilar som jag har haft manuella växellådor i.
Provade flera bilar för att jämföra. Men dom var det liknande känsla i.
Men påpekade det för säljaren, så bad att dom skulle kolla på om det fanns nått å göra.
Fick en V60 T3 som lånebil medans dom kollade på min, var några andra saker som jag ville ha åtgärdat samtidigt.
Den växelådan i T3an från Ford kändes ju mycket trevligare,
Men nu när jag fick tillbaka min bil så hade dom bytt bussningar, växelvajrar å hela spakstället.
Den känns riktigt bra nu, känns som en helt annan växellåda. fortfarande lätt i spaken men växellägena är klockrena, växlarna bara klickar i å spaken är helt fast i lägena.
Så om ni har en S60/V60 å tycker att lådan känns sunkig så går det å fixa.

Senast redigerad av 1 MartinB82, redigerad totalt 0 gånger.
Min Garage tråd. http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 1&t=117714