Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av petgus
Häromdagen när jag skulle köra iväg så hade min bakrutetorkare lagt av. Jag brukar inte använda den, men ibland hoppar den igång isamband med torkarna fram är igång och man lägger i backen. Har detta hänt någon annan? Det är synd för garantin gick ut i oktober. Bilen är en XC 60 2012 D5 R design.
av volvoc70cab
Samma fel uppstod på min XC60. Var i kontakt med Volvo. De hade aldrig hört talas om detta. men mekanikern hos en återförsäljare hade bytat ett antal som var defekta.Fick detta mail från Volvo efter kontakt..

Hej!

Tack för ditt mail.

På uppdrag av Informationschef Bjarne Darwall svara Kundsupport på alla kundärenden

som kommer in till Volvo Personbilar Sverige AB.

Vi vill först beklaga det du råkat ut för med din Volvo XC60.

Att det skulle vara ett vanligt fel att bakrutetorkarna inte fungerar är något som vi på

Volvo Personbilar Sverige AB inte riktigt känner igen hos oss när det gäller Volvo XC60.

Vad det gäller bedömning och reglering av goodwill ärenden måste vi hänvisa till din

Volvohandlare Kristianstad och Kundrelationsansvarig XXXXXX XXXX som är informerad

i ärendet.

Adress till Volvo är nedanstående.

Bjarne Darwall

Communication Manager

Volvo Car Corporation
VC-GOT TC13

Phone: +46 31 3253620
Mobile: +0766210620
[email protected]

Alltså, Volvo kontaktat återförsäljaren som ger mig ett rabatterat pris. Varför gör de så ?????
B230F går fett

Jag har felkoder för lmm och lambdan (iblan[…]

Låsproblem passagerardörr

Kabelbrott i framdörr har haft samma problem […]

Har kört med Rica i ett flertal bilar och j&a[…]

Byta bältet mitten bak??

Hej nej det är inte så enkelt tyvä[…]