Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MångaVOLVO
Hej,

Jag valde Summon och där heter lädret Comfort. Vad är det för skillnad på det och lädret man får om man väljer t.ex. "vanligt läder" som man får i Kinetic och Momentum?

Mvh

Thomas
Användarvisningsbild
av bem
Hej,

V60 MY14 klädselalternativ:

Klädselalternativ:
Mellbystrand, textil är standard i T3/T4/T4F/T5, D2/D3/D4/D4AWD/D5/D5AWD, Kinetic
Tylösand, textil/T-Tec är standard i Momentum och möjlig som Option (tillval)
Läder, Comfort är standard i T6AWD och Summum
Läder, Sport är Option (tillval)

Ladda ner V60 broshyren för MY14 här och kika i:
http://www.skanebil.se/personbilar/bilf ... stdokument

/Bo 
Senast redigerad av 1 bem, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av MångaVOLVO
Tack Bo, jag har broschyr för 2014 hemma. Ska se för säkerhets skull på din länk. :wink:
/Thomas
Nej där fanns inte ett dugg info :roll:
Senast redigerad av 1 MångaVOLVO, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av MångaVOLVO
skyrazer skrev:Samma läder, olika sömnader och stoppningar om jag inte har helt fel?
Får se när den anländer. :idea:
Användarvisningsbild
av MångaVOLVO
JE Jr skrev:Kika in sidostöden på stolarna på denna bil, den har sportläder.

http://www.blocket.se/kalmar/Volvo_V60_ ... ?ca=15&w=3

Sen kan du kika på random bil på Blocket/nån parkering så ser du hur det vanliga lädret ser ut.

Jag VET ju hur det vanliga lädret ser ut. Lite grovt. Bra att sitta på det är inga konstigheter med det men jag tycker att VOLVO döper ett läder till comfort utan att visa vad de menar.

/Thomas
av Malmstroem
Comfort är väl de "vanliga" stolarna.

Sedan har du "Dynamic" för sportstolarna. Sedan finns/fanns väl också "R-Design" som har annorlunda sömmar och "Inscription" som ska vara "bättre" (de är i alla fall dyrare). Utöver det går flera av modellerna ovan att få ventilerade.
Användarvisningsbild
av MångaVOLVO
Malmstroem skrev:Comfort är väl de "vanliga" stolarna.

Sedan har du "Dynamic" för sportstolarna. Sedan finns/fanns väl också "R-Design" som har annorlunda sömmar och "Inscription" som ska vara "bättre" (de är i alla fall dyrare). Utöver det går flera av modellerna ovan att få ventilerade.
HEJ, det låter vettigt. Men dumt av VOLVO att döpa en standard stol med läder till comfort bara för att den sitter i en Summon! :|
Samma stol samma grundläder finns ju i bas Kinetic. (utan el förstås)

/Thomas
OM RYSSEN KOMMER

Det har ju resten av världen vetat i år[…]

B230F går fett

Jag har felkoder för lmm och lambdan (ibland)[…]

Men är kabeln som strömtjuven satt p&ari[…]

Northvolt kommer att avveckla all produktion vid b[…]