Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av tunnis
Mwi skrev:Både Rica & BSR är säkert duktiga ??:-/ glöm bara inte att få med intyget på effektökningen så du kan registreringsbesikta bilen med den nya effekten. Det är ju tråkigt att ha en ny bil som inte längre uppfyller kraven för helbilsgodkännandet, när jag köpte av Polestar till min bil var det inga problem med intyget, så det fixar säkert de också om du bara frågar :shock: om inte, så är det bara att glömma.
Det ju just detta som är problemet med Rica, BSR och alla andra tredjeparts trim, de är lite olagliga och man förlorar nybilsgarantin.
av Mwi
tunnis skrev:Det ju just detta som är problemet med Rica, BSR och alla andra tredjeparts trim, de är lite olagliga och man förlorar nybilsgarantin.
Nja problemet är snarare att ett företag som omsätter några miljoner, säger sig kunna utveckla en bättre mjukvara än ett företag som omsätter några miljarder. Jag har aldrig hittat någon här som har haft problem med Polestar mjukvara, men med källarföretagens mjukvara är det lättare att hitta problemtrådar. Förstår faktiskt inte människor som köper en bil för några hundratusen kronor, och sen laddare in en mjukvara från ett företag som inte ens har kompetens eller pengar till att certifiera sin produkt.
Användarvisningsbild
av MartinS
Mwi skrev:
tunnis skrev:Det ju just detta som är problemet med Rica, BSR och alla andra tredjeparts trim, de är lite olagliga och man förlorar nybilsgarantin.
Nja problemet är snarare att ett företag som omsätter några miljoner, säger sig kunna utveckla en bättre mjukvara än ett företag som omsätter några miljarder. Jag har aldrig hittat någon här som har haft problem med Polestar mjukvara, men med källarföretagens mjukvara är det lättare att hitta problemtrådar. Förstår faktiskt inte människor som köper en bil för några hundratusen kronor, och sen laddare in en mjukvara från ett företag som inte ens har kompetens eller pengar till att certifiera sin produkt.
+1 * 1000 :!:
av perhall
Jag har själv haft problem med Rica, och det var nog Kalle han hette i Kungälv... men generellt tror jag inte att Rica är sämre än BSR. Rica är mycket större internationellt och borde ha mycket mer resurser än BSR. Flera här på forumet har haft problem med BSR (också).
Man är ju i princip helt rättslös när tredjepartstrim inte funkar... och på min bil ökade förbrukningen (det var enkelt att belägga) fast den skulle minska med 10 procent...
Intressant att de inte kan låsa upp koden. Måste va första gången på länge som programmerarna leder över hackarna...
Per
Användarvisningsbild
av Perra83
Polestar finns inte till alla bilar varken till C30n el V60n. V60n är miljöbilsklassad och klarar inte miljökraven med lite högre effekt. Men ja tvivlar inte på att motorn inte håller för en mindre effektökning. Då är det nog värre att inte använda motorvärmare under tio års tid.

Ni som har haft problem med Ricas mjukvara vad har det varit då? Att personen som säljer mjukvaran i sverige är ett svin kan vi bortse ifrån. Även certifieringar och miljöparametrar.
av perhall
Jag försökte ladda om Rica-mjukvaran flera gånger, bilen drog mer bränsle och ryckte och hade sig. Motorlampan tändes ibland. Motorn slutade dra vid omkörningar och fullgas på 3:an etc. Fick ingen ordning på det. Laddade tillbaka originalmjukvaran och förlorade pengar och garantier... flera här har ju haft liknande erfarenheter av BSR. Med Polestar händer det ju inte.
PH
Stötdämpare bak

Det finns en nackdel med att "konvertera bor[…]

Tack för alla svar, då har jag lite p&a[…]

Jag har också graderad laddtrycksmätare[…]

Generellt erbjuder Volvo tillbehör som de ans[…]