Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Stämmer. men då det inte funkar. Så kanske det kan vara bra med något som gör det??
//Mats
På Skodan petar jag bara till spaken efter jag vridit av tändningen så ställer dom sig i övre läge. :) På en BMW 5-serie fick jag ge mig nyligen, konsulterade t.o.m youtube utan att lyckas.

Däremot har jag noterat att torkarna på Skodillacen låter sig flyttas för hand när tändningen är avslagen. Smidigt när man ska sopa snö och har glömt ställa dem i serviceläge kvällen före. Har man motorn igång går dom inte att rubba ur fläcken.
Redmeister skrev:Du får hålla upp spaken nån sekund.
Skulle det inte vara en bra grej att kunna ställa in så att dom automatiskt ställer sig i service läge när man stänger av bilen?
Jag får testa igen då, för då jag testade sist rörde dom sig inte ur fläcken förrän jag tryckt på startknappen två gånger utan foten på bromsen. Funktionen du beskriver låter för övrigt klockren tycker jag.
Samma för mig. Tidigare kunde jag hålla upp spaken efter att jag stängt av motorn och då for torkarna upp. Nu måste jag göra två tryck och sätta av/på tändningen enl beskrivningen ovan. Någon uppdatering som kanske ställt till det.

Jag har besiktigat med trimmet i 18 år nu ut[…]

Farthållare 945

Glödtrådsvarnaren i sig har inget med f[…]

V60 T4 2012 Bränslelukt

Har du några andra symptom på bilen &a[…]

Membranet i oljefilterhuset är väl r&aum[…]