Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

PCC fjärren är klockren när man är i närheten av bilen. Det går så otroligt snabbt att sända ett start kommando och så kan man lätt kolla status med " i " knappen. Appen är ball om man vill imponera på grannar och arbetskamrater och om man har långt till bilen.

Går du i tankar att uppgradera eller uppdatera PCCn så gör det, lätt värt det.
PFA skrev:Jag har för mig man ska kunna styra VOC-tjänsterna via en hemsida, dvs inte bara med hjälp av en app. Någon som vet var man loggar in? Kan man göra lika mycket där som i appen?
PÅ "Min Volvo" ska det gå,https://minvolvo.volvocars.se/login , funkar inte på min!

"Just nu kan du inte aktivera Volvo On Call i Min Volvo. Vi ber om överseende och jobbar på att åtgärda detta så fort som möjligt.
Under tiden kan du använda mobilappen för Volvo On Call som du hittar i App Store (iPhone), Google Play (Android) och Windows Phone Store (Windows Phone)."
PFA skrev:Jag har för mig man ska kunna styra VOC-tjänsterna via en hemsida, dvs inte bara med hjälp av en app. Någon som vet var man loggar in? Kan man göra lika mycket där som i appen?
Den ligger under rubriken Mitt enkla bilägande, Volvo On Call i menyn till vänster när du loggat in på MIN VOLVO med ditt Volvo ID (som du kan skapa om du inte har nåt).
Jag har en V70 D3 MY14 (tillverkad sept 2014) och VOC fungerar inte via MIN VOLVO sidan men jag har sett en skärmbild på den och vad jag kommer ihåg är det samma som i mobil-appen du kan se och göra där. Som jag förstått är det så här för många med nya MY14 Volvo att det inte fungerar med VOC på sidan i MIN VOLVO.

/Bo
Tack bem.

Ja, vi diskuterade ämnet under http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... da#p794834 men jag kan inte heller hitta VOC på Min Volvo. Märkligt.

EDIT: försökte förinställa start av värmaren via VOC-appen i iPad'en precis. När jag ställt in tiden så står den och laddar en ganska lång stund. När den slutat ladda så går det endast att trycka på Avbryt, varvid tiden jag ställde in inte verkställs. Jag synkade iPad'en med bilen innan idag. Det verkar som om appen och bilen har kontakt, t ex så står det att bilen är låst. Någon som förstår varför det inte fungerar?
PFA,
Jag har använt min VOC app en hel del sen jag fick min V70 2014. Det är bara att konstatera att appen inte alltid lyckas kontakta bilen för statusuppdatering eller att skicka inställning om önskad inställning av tidur 1 eller 2, eller direktstart/stopp. I de allra flesta fall funkar det men ibland är det tvärstopp. Då får man helt enkelt föröka lite senare så brukar det fungera. Jag brukar även stänga appen helt och starta upp den igen så ser jag om den uppdaterar statusen då och gör den det brukar det gå att ställa tidur 1 och eller tidur 2 samt skicka det till bilen.

Man kunde önska att VOC mobil-appen var lite mer tillförlitlig men på det stora hela är jag ändå nöjd med den.

/Bo
bem skrev:PFA,
Man kunde önska att VOC mobil-appen var lite mer tillförlitlig men på det stora hela är jag ändå nöjd med den.

/Bo
Har du varit in med bilen och fått nya mjukvaror någon gång?

Förra vecka hade jag flera turer till Volvo. Ett par nya mjukvaror som slog ut telefonens styrenhet. Ny styrenhet (10000kr bra med garanti) och mjukvaror och ett par omladdningar. Nu fungerar VOC som aldrig förr och tar varje uppdatering snabbt via appen.
Perra83 skrev:
bem skrev:PFA,
/Bo
Har du varit in med bilen och fått nya mjukvaror någon gång?
Förra vecka hade jag flera turer till Volvo. Ett par nya mjukvaror som slog ut telefonens styrenhet. Ny styrenhet (10000kr bra med garanti) och mjukvaror och ett par omladdningar. Nu fungerar VOC som aldrig förr och tar varje uppdatering snabbt via appen.
Hej,
Nej, jag har inte varit in med bilen alls än för nåt (har haft bilen 2 mån, bilen är tillverkad sept 2014).
Från det jag trycker på VOC ikonen i mobilen tills dess att statusen är uppdaterad tar det ca 20 sekunder - är det snabbare för dig?

/Bo
Perra83 skrev:Lite snabbare går det men inte mycket. Det viktigaste är att det inte kommer något felmeddelande.
Men felmeddelande menar du då "Kunde inte kontakta din Volvo"?
Det får jag ibland fastän bilen står 10 meter från bostaden där jag brukar ställa in tiduret eller göra direktstart av värmaren.
Händer lite titt som tätt men brukar efter några ytterligare försök funka.

/Bo
Broms höger fixas aldrig

Klurigt nu när både Thansen och Biltema[…]

Stötdämpare bak

Det finns en nackdel med att "konvertera bor[…]

Hej, Bilen började gå dåligt och[…]

Mätarhus

Hej. Den lilla skärmen (längst ner till […]