Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Perra83
Det var den 15/1 som det blev affär. Jag har under senhösten spanat in bilen hos min lokala Volvohandlare. Först stod den utomhus innan den kom iväg på "rekond". Efter det har jag sett den genom fönsterna till butiken. Den är Savile Grå metallic och det var den färgen som jag var ute efter. R-Design plus en del annat var ett krav.

Veckan innan det blev affär var jag och sambon och testkörde bilen. Då hade bilen sommardäck monterade och provkörningen gick jättebra då det var torrt och ingen snö ute. Morgonen därpå så var det en decimeter snö ute. Helgen gick och på måndagen var ja iväg och pratade med säljaren. På onsdagen hämtade jag bilen. Sommardäcken låg prydligt i däcksäckar i bagaget och vinterdäcken var monterade. Vinterdäcken ingick till en början inte men efter lite snack fick jag med en uppsättning. Begagnade 16" Volvo alufälgar 215/55 16" Nokian hakka R dubbfria. Fälgarna va jättefina utan skador och däcken har bra mönster 6mm+. Sommardäcken har oxå bra mönster, 18" Ixion fälg Continental däck 235/40 18".

Såhär 1,5 vecka efter köpet så är jag jätte nöjd med nya bilen. Bilen är inte ny utan mätaren slog över till 4000mil redan samma dag som jag hämtade den. Bilen är tillverkad i augusti 2012 så jag har nybilsgaranti kvar. Vid köpet fick ja en Maxitrygg garanit i 2 år/2000mil som känns rätt skönt att ha.

Sedan jag köpte min första Volvo R bil 2005 så har jag haft elstolar och det har jag sedan dess haft i alla mina "fina" bilar men detta är undantaget, tyvärr! Premium Sound var oxå ett krav men fick nöja mig med High Performance och det spelar faktiskt väldigt bra :shock: :!:

Utrustningen börjar jag få koll på och nu tror jag inte att jag hittar fler finesser. DVD spelaren känns nästan onödig :lol:
Info tagen från Min Volvo:
Extrautrustning

ADAPTIV FARTH M AUTOBROMS
AKTIVT HELLJUS
BLIS: KAMERA F DÖD VINKEL
DRIVER ALERT SYSTEM
ELINFÄLLBARA BACKSPEGLAR
ELUPPVÄRMDA SPOLARMUNST.
ELUTTAG 12V BAK
HIGH PERF. MULTIMEDIA 7"
INBACKSP AUTAVBL. KOMPASS
KEYLESS DRIVE, PERS-COM.
LAMINERAT GLAS RUNT OM
PARKERINGSHJÄLP FRAM/BAK
PEDESTRIAN DETECTION
PRIVATLÅSNING LASTUTRYMME
QUEUE ASSIST AUTOMAT VXL
RAILS I BRIGHT ALUMINIUM
RTI - NAVIGATIONSSYSTEM
SOLLUCKA, GLAS
TRAFIKSKYLTS INFORMATION
VOC M FJÄRRSTART PARKVÄRM

Fast dragkrok sitter det oxå. Rätt skönt egentligen att slippa montera och ta av när den ska användas. Kroken kan även hindra någon från att skada min bil på en parkering eller nått.

Bilderna utvändigt togs första dagen. Inredningen har jag ingen bild på. Det är i alla fall mörk R-Design inredning med dom mörka skinnstolarna, inga ljusa inslag. Värmen i baksätet har ja inte testat än.

Riktigt skönt med små vinterdäck, det går så tyst och mjukt trots sportchassi.
Bild

Bild

Bild

Det tog några dagar innan ja fattade va alla knappar var till, skulle vilja ha ett par till för kamera fram och bak och elfällbara nackstöd.
Bild

Så fort man kommer ut på landsvägen och kör lagligt så går det snålt. Har bara kört två lite längre turer på landsväg totalt kanske 10mil resten är stadskörning. Detta är ju en miljöbil på 163hk 400Nm 8)
Bild

Bilen är rena motsatsen till min V70R. Lite effekt finns det men annars är det inga likheter. Billig i försäkring, låg förbrukning, inte ens 1200kr i skatt efter fem år. Tror det blir en bra familjebil åt mig och sambon och vår lilla mops valp.

Stänklappar och glasögonhållare kommer ja att beställa snarast.
av Rtog
Snyggt! Hoppas du blir nöjd :)
Användarvisningsbild
av bem
Den var riktigt fin den och superbra specifikation också.
Och knappt "inkörd" får man väl nästan säga (även om en Volvo inte behöver köras in numera).
Det blir det nog många sköna mil i den kan jag tänka.

/Bo
Användarvisningsbild
av MångaVOLVO
Grattis till fullutrustad V60 :D
Användarvisningsbild
av Perra83
MångaVOLVO skrev:Grattis till fullutrustad V60 :D
Tack, men det finns ett par luckor på tillbehörslistan :wink:
vicster skrev: Mysbil :)
Jo men lite :lol:
B230F går fett

Jag har felkoder för lmm och lambdan (iblan[…]