Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av orrbygrabb
Jag har idag bränslevärmare men skulle vlja ha motorvärmare och kupevärmare ändå, har tillgång till gratis motorvärmaruttag på jobbet.

Det finns idag en defa intagskabel och batteriladdare installerad, så det jag behöver är ett värmeelement + kabel till kupen.

Är det slangvärmare eller kontaktvärmare på T4 motorn? Någon som vet art: nr på defas värmare?

Har kollat igenom volvos beskrivning av installation av Calix slangvärmare + batteriladdare, måste man verkligen göra alla moment, ser ju väldigt överjobbat ut?

Tänkte montera själv därav frågan här.
av thorella
orrbygrabb skrev:Jag har idag bränslevärmare men skulle vlja ha motorvärmare och kupevärmare ändå, har tillgång till gratis motorvärmaruttag på jobbet.

Det finns idag en defa intagskabel och batteriladdare installerad, så det jag behöver är ett värmeelement + kabel till kupen.

Är det slangvärmare eller kontaktvärmare på T4 motorn? Någon som vet art: nr på defas värmare?

Har kollat igenom volvos beskrivning av installation av Calix slangvärmare + batteriladdare, måste man verkligen göra alla moment, ser ju väldigt överjobbat ut?

Tänkte montera själv därav frågan här.

Detta kanske??

http://www.defa.com/file/0b5e31220193/414858.pdf
av orrbygrabb
Ja enligt den pdf så är det ju kontaktvärmare skulle gärna ha slangvärmare, ska kolla med min Volvo handlare ifall de har något tips, tråkigt annars att installera en calix, du får jag ju dubbla anslutningar. Men i värsta fall så blir det nog en kontaktvärmare, bättre än inget.

Letade egentligen efter en 98 men när denna d[…]

Dina frågor kan du också pröva a[…]

Man kan ju hoppas att växellådan har f&[…]

Vi som beställt EX90

Talade med min handlare i dag, ny SW release p[…]