Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Petzzon
Är det någon som framgångsrikt lyckats reparerara en elinfällbar backspegel som inte stannar i sitt läge utan fortsätter hela vägen ut?
Gjorde ett försök igår att hjlpa en kompis med detta på hans XC60 men blir inte klok på hur det är tänkt.
Jag kan inte hitta någon form av brytare som jag kanske skulle trott kunnat orsaka detta, och till motorn finns det endast 2 kablar så då känns det inte så troligt att det finns något som räknar pulser inbyggt i denna.

Vad är det som bestämmer att spegeln är utfälld i rätt läge och gör att den stannar?

Med tanke på att en ny spegel med BLIS skulle kosta 7500:- skulle ju en enkel reparation vara önskvärd.

Tacksam om någon kan komma med bra tips.
Användarvisningsbild
av MartinS
Det är/var ju tyvärr ett standardfel så att köpa begagnad spegel i detta fallet är ett högriskobjekt.

Jag försökte liksom du kolla när det hände på en av mina speglar för två år sedan men kom inte fram till något, det gick på garanti/försälring så det löste sig billigt för mig utan att behöva mecka.

/Martin
En ganska vanlig 245:as liv

Det var dags för ett tändstiftsbyte. K&a[…]

Letade egentligen efter en 98 men när denna d[…]

Dina frågor kan du också pröva a[…]

Man kan ju hoppas att växellådan har f&[…]