Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av bem
Electric silver metallic är riktigt snygg. Gilar att den skiftar mellan silver och blå nyans lite i färg beroende på ljusförhållandena. Finns den färgen kvar eller liknande när jag nästa gång byter bil så är den färgen högst upp på önskelistan. Kostar väl ca 4 tkr extra jämfört med andra metallicfärger men det tycker jag nog den är värd för den är så pass snygg. Crystal vit metallic skimrar också snyggt, såg en hos Volvohandlaren för ett tag sen.
Tills vidare får jag susa fram med min V70 (2014) Seashell metallic.
/Bo
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Kan verkligen rekommendera Electric Silver om man har beslutsångest gållande färgen när det är lite mulet ute är den på gränsen till lite blå och när det regnar ser det rätt mörk ut och när det är ljust ute är den lite ljusare. Kostar 3.000kr utöver vanlig metallic. Tycker även den ser bättre ut än alla andra silver metallic som rullar på vägarna. :)

Ville haft Comsic White till S60in men det fanns ej till MY14, blev en incription white istället den är väldigt ljus nästan som en vanlig vit. Den gör sig bäst när man kör i mörker i t.ex stan där en lampa lyser på den eller liknade då blir det en riktigt fin effekt. Kör man vanligt på dagen när det är ljust tycker jag inte det är så stor skillnad mellan ice white och crystal white. :)
av perhall
Jag gillar också electric silver, snygg och roligare än vanlig silver. Enkel att hålla ren och snygg. Men jag funderar på vad som händer om jag måste lacka om en massa delar. Vanlig silver är ju utmärkt ur det perspektivet. Hur blir electric silver med lack i olika omgångar?
av s6025t
Electric silver är inte lackad i flera lager den har kopparpartiklar som fångar ljuset o ger den effekt
Så här beskriver Volvo inscription färgerna
"Med exklusiva lackfärger lyfts den naturliga skönheten i din Volvo fram ännu mer. Crystal White Pearl ger djup lyster och glittrande färg tack vare lack i tre lager istället för konventionella två lager. I Electric Silver och Ember Black finns kopparpartiklar som fångar upp solens strålar och ger en fantastisk visuell effekt."
http://www.volvocars.com/se/explore/pag ... ption.aspx
av perhall
Men jag föreställer mig ändå att det kan bli mer färgskiftningar med tiden om man lackerar om delar... lite som Audis ljusgrönmet 1982...
PH
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Värt att nämna, på Volvos sugmo[…]

Är lite grön när det kommer till de[…]

Bränsleledning Volvo 240

Då har du huvudpumprn bak vid tanken. Kom p&[…]

Martins S90-98