Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Petzzon
Var en väljer ju detta själv givetvis, men personligen blir det trim så snart Polestar släpper detta till denna bilen. Visst kunde jag köpt en D5 direkt men f.n. är prispåslaget skrattretande högt. Har man åkt T6 polestar ett år känns 181 hk väldigt lite, kommer givetvis 215hk också göra men ekonomi fördelarna gör att jag får leva med det.
av tornblad
Håller med ovanstående talare att visst så räcker kanske 181 hk, men som Petzzon skriver så är det inte värt att köpa en D5 på 215 om man senare kan få ett "prisvärt" Polestar till D4 181 AWD

När tror ni att det kommer Polestar till D4 181 AWD? Så snart 2015 är släppta eller hur har det sett ut tidigare år?
av rojo8515
Min bilhandlare påstår att Volvo har gjort något så att det inte går att få ända upp till 230 HK på D4 längre. Vet inte om det stämmer.

Själv körde jag ett år med 163 HK med min MY10 innan det blev Polestar 225 HK i bilen. Och jag tyckte den gick väldigt bra original, den höll kvar växlarna längre innan nedväxling också.

Visst blev det lite mer fart på motorn efter uppgraderingen, men normalt använder jag inte den extra kraften så ofta. Och så växlar lådan ned mycket oftare nu.

Vid enstaka omkörningar eller full accelerations start från rödljus märks förstås skillnad.

Däremot har inte bränsleförbrukningen ökat något vid normal körning.
Användarvisningsbild
av bem
Nyfiken - nån som vet varför det inte finns Polestar till D3 2014? Äe det bara på de effekt-starkare motorerna som Polestar finns generellt sett? Borde inte en D3 2014 "tåla" en Polestar effekthöjning i och för sig?

/Bo
Jag undrar också det, men Polestar verkar inte finnas på 2,0 liters 5-cyl motorer diesel. Utan mest på 2,4 liters dieseln.
av perhall
Det är exakt samma hårdvara som tidigare 163 hk AWD. Men nu med plus 18 hk för att matcha effekten i D4 FWD (som är en helt annan drivlina, 4-cyl VEA)
Per
En ganska vanlig 245:as liv

Det var dags för ett tändstiftsbyte. K&a[…]

Letade egentligen efter en 98 men när denna d[…]

Dina frågor kan du också pröva a[…]

Man kan ju hoppas att växellådan har f&[…]