Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av GustavE
Kollade i Bygg din Volvo nu igen och såg då att det stod: Reservhjul Tempaspare med domkraft.
Man får alltså ingen domkraft med heller?
Så får man rejäl punka (vilket man nästan garanterat får om man får det under färd. Man vill ju då åka till någon form av ficka innan man börjar greja med hjulet och då är troligen däcket tvärslut) gäller det att den som kommer till undsättning inte bara har med sig ett hjul utan även en domkraft. Och även, som det finns en tråd om, ett lämpligt mellanlägg till domkraften så den kommer åt de rätta lyftpunkterna.
av Qualia
Dom kraft är med.
MY11 så kom det med reservhjul, de ändra väl då och då antar jag..

När min vän köpte en MY12 så fick han spray flaska i ställe för reservhjul,
Svar från hans säljare var att Volvo tog bort den på My12, nu på My14 kan man ju välja den som tillval,,
Om jag åkte på en längre bilsemester utomlands skulle jag för sinnesfridens skull absolut ta med ett riktigt reservhjul (hur "riktigt" nu kan bli). Att spruta gegga i ett hjul känns inte tryggt i främmande miljöer och funkar väl inte på alla punkteringar heller.
Användarvisningsbild
av MartinS
volvoc70cab skrev:Får ett "vanligt" hjul plats ex.vis 18"? Har ej testat men det verkar som utrymmet endast tillåter ett nödhjul.
Det är nödhjul som gäller, det är dessutom för litet i omkrets så det blir bara helt fel...
Otur eller inte men på mina snart 30 år med bil så har jag haft två punkteringar, båda i form av däckexplosioner, då är man glad för reservdäcket, tråkigt att de gjort det till tillval men tvekar inte för att välja det, punkaspray funkar sådär när hela däcket har exploderat (B)

Idag fick jag samtal av min mor att hennes front b[…]

Fälgar till V70- 2015 (diesel)

Fälgar från nyare Volvo (SPA) eller f&a[…]

B230F går fett

Det är relativt vanligt att bränsletryck[…]

Bakvagn V70 AWD _97

Ja , jag har sett den sprängskissen men jag v[…]