Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Såg att Bilia i Stockholm "rear" nya XC 60 MY 14B får vi väl kalla den, med 181 HK motorn och sensus connect.

Det är 50.000:- i sänkt pris och även på nätet är det många bilhandlare som rear ut XC 60 bilarna.

Är det köptillfälle eller beror det på att MY 15 som kommer snart kanske med VEA motor och AWD?
av PFA
rojo8515 skrev:Såg att Bilia i Stockholm "rear" nya XC 60 MY 14B får vi väl kalla den, med 181 HK motorn och sensus connect.

Det är 50.000:- i sänkt pris och även på nätet är det många bilhandlare som rear ut XC 60 bilarna.

Är det köptillfälle eller beror det på att MY 15 som kommer snart kanske med VEA motor och AWD?
Antar att det är AWD-bilar de rear ut med den upphottade D4'an (ej VEA). Kan ju naturligtvis vara FWD också, men fortfarande med den "gamla" motorplattformen.
http://www.volvocars.com/se/sales-servi ... mpaign=car

Länka gärna!
av PFA
rojo8515 skrev:Det verkar vara den "gamla" motorplattformen om man väljer AWD-tillägget. Annonspriset är nog på en FWD och då borde det vara nya VEA motorn:

http://www.bilia.se/EPiUpload/SV/Kampan ... /index.htm
Det är mer än märkligt att de inte skriver vilken motor det gäller (marknadstrick?), men jag har mycket svårt att tro att de rear ut bilar med en nylanserad motor, som dessutom fått grymt bra kritik. Finns inte. Kolla gärna och återkom.
av PFA
Momentum + Teknikpaketet = Business Edition (finns även för Summum)

Bygg din Volvo ger följande priser för Momentum BE D4 manuell (exkl. BE inom parentes):

4-cyl (FWD): 353' (372') nya VEA (181 hk)
5-cyl (AWD): 378' (396') gamla upphottade (181 hk)

VEA har inneburit en prishöjning med 5000 kr, vilket innebär att den gamla 5-cyl FWD (163 hk) då bör ha kostat ca 348' med motsvarande spec. Det nämns inget om det här
http://www.automotorsport.se/media/arti ... r-xc60.pdf

...men kan det möjligen ändå vara så att den 5-cyl 181 hk även kommer i nyproducerade XC60 FWD och då hamnar i de bilar som levereras nu under hösten innan de första VEA-bilarna hinner levereras (även om bilköpare/ÅF beställt bilen som 163 hk)? Det är väl mer eller mindre bara en mjukvaruuppdatering det handlar om.

Detta kör då Bilia en drive på och trycker ner priset till 340' för att få ut dem. De har väl köpt på sig ett gäng bilar. Jag vet, nu spekulerar jag vilt, men jag vill inte tro att de rear ut VEA innan ens första bilen hunnit levereras :)

Borde de inte i annonsen ha marknadsfört att det faktiskt är den "NYA fantastiska" motorn det handlar om? Under "Läs mer & boka provkörning" står inte ett skvatt om det.
Jag kunde inte låta bli att kontakta Bilia. Fick följande svar från en säljare i Lund:

"...det är en 2WD, den nya VEA motorn!"

Hmm...

Tur jag inte lovade att äta upp min hatt :)

Edit:
På min fråga varför de kör en kampanj nu direkt på en bil med en sprudlande färsk motor som fått så bra kritik blev svaret:
"Den kampanjen som funnits sen ett tag tillbaka har slagit så väl ut att dom gärna vill köra vidare på den och då även på den nya motorn för att kunna erbjuda er kunder en väldigt attraktiv bil! Kampanjen är ju dock satt ett slutdatum på till årsskiftet (om dom nu inte förlänger den)."

Säljarens bedömning av motorn: "Det jag kan säga är att du kommer få en fantastiskt trevlig bil med en väldigt trevlig motor. Vi har haft förmånen att få prova och jämföra med dom konkurrenter som finns och den står sig mycket väl där!!"

Säljarens bedömning av automaten: "Jag körde ingen XC60 tyvärr men en V60 och automaten i den var riktigt bra också! Så du kommer få en väldigt trevlig bil!"

----

:)
Nån som lyckats kombinera Bilias kampanj XC60 D4 BE FWD med nya VEA-motorn för 339900 med ramavtalsrabatt?

Fått offert i början av november då ramavtalsrabatt kombinerades med dåvarande kampanjpris 356500..
PFA skrev:Jag kunde inte låta bli att kontakta Bilia. Fick följande svar från en säljare i Lund:

"...det är en 2WD, den nya VEA motorn!"

Hmm...

Tur jag inte lovade att äta upp min hatt :)

Edit:
På min fråga varför de kör en kampanj nu direkt på en bil med en sprudlande färsk motor som fått så bra kritik blev svaret:
"Den kampanjen som funnits sen ett tag tillbaka har slagit så väl ut att dom gärna vill köra vidare på den och då även på den nya motorn för att kunna erbjuda er kunder en väldigt attraktiv bil! Kampanjen är ju dock satt ett slutdatum på till årsskiftet (om dom nu inte förlänger den)."

Säljarens bedömning av motorn: "Det jag kan säga är att du kommer få en fantastiskt trevlig bil med en väldigt trevlig motor. Vi har haft förmånen att få prova och jämföra med dom konkurrenter som finns och den står sig mycket väl där!!"

Säljarens bedömning av automaten: "Jag körde ingen XC60 tyvärr men en V60 och automaten i den var riktigt bra också! Så du kommer få en väldigt trevlig bil!"

----

:)
En sak är säker. Det kommer kampanjer även efter årsskiftet. När BMW och Merca rabatterar 70-100 tkr på direkta konkurrenter kan inte Volvo låta bli.../PH

Frontspoiler 39854555 Tröskel V […]

Kanske dålig kontakt, ska försöka […]

Foringer / Bussinger V90 CC

Om du bör byta mer än endast bakre l&aum[…]

Felkod B5

Jag skulle inte beskriva det som vanligt före[…]