Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Primus
Sitter och bygger en V60. För 100:e gången.. :mrgreen:

Funderar på vilket chassi jag ska välja av standard, touring, FourC? Nuförtiden uppskattar jag komfort. Men samtidigt gillar jag inte alls om bilen känns svampig. Saken är att jag hade FourC på min XC70 och det var väl bra. Men nästan alltid körde jag på Comfort. Ibland kopplade jag in Sport och i princip aldrig Advanced.

Kan ni berätta vad ni valt och varför och hur nu upplever det i verkligheten?
Finns det inte några riktigt bra gas stötdämpare till XC60?

Typ Öhlinare som liknar Four-C med inställningen som bara i komfortläget att köpa?

Jag vill ha bra komfort på sämre vägar men ändå med lite åt de fasta hållet.
Har snart avverkat 5000 mil i min V60 med sportchassi. Är väldigt nöjd med det, känns inte alls extremt på något sätt och bilen är den klart körgladaste Volvo jag haft. Visst hade jag hellre haft Four-C, men man kan ju tyvärr inte köpa allt man vill ha.
Köpte 4C till min då jag hade beslutsångest ang. komvort vs. sport chassit. Är också lagd mer år komfort hållet, men faktum är att jag nästan alltid har den i sport läge, tycker inte det är för hårt/stötigt. Om jag hade köpt idag tror jag faktiskt jag hade hoppat över 4C och valt standardchassit. Visst, det är ju kul att pilla på inställningarna ibland, men för 16000 kr kunde man nog gjort något roligare.
LasseKongo skrev:Köpte 4C till min då jag hade beslutsångest ang. komvort vs. sport chassit. Är också lagd mer år komfort hållet, men faktum är att jag nästan alltid har den i sport läge, tycker inte det är för hårt/stötigt. Om jag hade köpt idag tror jag faktiskt jag hade hoppat över 4C och valt standardchassit. Visst, det är ju kul att pilla på inställningarna ibland, men för 16000 kr kunde man nog gjort något roligare.
Lite min känsla efter åren jag hade det i XC70. Lite roligt att trycka på en knapp då och då. Men väldigt dyra knapptryckningar.. :mrgreen:
Bumpar denna för att se om någon fler har erfarenheter att dela med sig av.

Hej, ja det stämmer men du kan ju bara vrida[…]

B230F går fett

Juste den sensorn som säger till när mot[…]

Broms höger fixas aldrig

Känns lite tidigt att få det problemet[…]

Solenoid b4b

Vet någon var man får tag i ny insex s[…]