Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Høgåsen
Etter 4 år med XC 70 MY 2010 er det bestilt ny bil. Volvo XC 60 AWD R-design MY 2014 Solid hvit. Leveres med MYE utstyr. Da de i Bergen Norge kun har summum med 18tommers hjul til prøvekjøring synes jeg det er vanskelig å bestemme seg for om jeg skal beholde standard 18 tommers sommerhjul eller legge til kr 8000 og få 20 tommers. Blir bilen for hard og støtete med 20 tommers? Har tidligere eid BMW X3 2007 model med 18 tommers og den syntes jeg var helt fin. Min Volvo XC 70 med 18 tommers hjul er for myk og gyngende derfor R-design på den nye. 4 års feil/problemfri eierskap gjør at jeg velger Volvo igjen. Tenker også å kjøpe 19 tommers vinterdekk til bilen. Vil gjerne ha noen synspunkter på valg av hjul.
Användarvisningsbild
av MartinS
Jag har en xc60 utan r-design chassie men jag tyckte det blev ett väldigt lyft körmässigt att byta till 20". Den blev lite stötigare vilket ju är naturligt men den svänger mycket trevligare med 20", den understyr inte alls på samma sätt som med 18". Tänk på att på en xc60 innebär 20" bara 45 profil med ett 255 däck vilket inte är extremt på något sätt, det torde väl nästan motsvara 18" på en xc70?

JAG skulle lätt lägga 8000kr extra för att få 20", som bonus är det ju så mycket snyggare också.

/Martin
av alebak
Har 19" på sommer og 18" på vinterdekk. (XC60 D4 Awd Aut Summum - My12)
Synes vinterdekkene blir litt myke.

Skulle jeg ha kjøpt nytt i dag hadde jeg valgt Summum med sportsunderstell 20" på sommer og 19" på vinter.
Summum fordi jeg synes den ser bedre ut en R-design for MY14 og du får sportsunderstell og -seter.
av Monchichi
Jag bytte från 18" till 20" på sommarhjulen och det blev mycket bättre. Komforten är inte sämre tycker jag. Har precis som du en solid vit xc60.
Bild

Har fått en del kommentarer att fälgarna är snygga och lyfter helhetsintrycket, så det känns som att jag gjorde rätt.
av Høgåsen
Takk Monchichi, fin bil med fine felger. Ser ut som jeg skal oppgradere til 20" sommerfelger! Tror også det blir 19" dubbfrie vinterdekk. Hva foretrekker dere? Michelin X-ice 3 eller Nokian R2?
av Høgåsen
Flotte bilder s802,5T. Hvor mye må man betale for et komplett sett med 19" vinterhjul dersom man velger felger som vist på bildene? Jeg tenker også det blir fint med svarte eller grå vinterfelger til hvit R-design.

Hej, Jag har en v70 MY2011. En högtalare ve[…]

Har du provat att sänka bränsletrycket?

Ja det beror ju lite på vad man har för[…]

Hivade upp Teslan på domkraft idag i nå[…]