Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Petrus27
Är det bara inbillning, stupid user error, eller har jag fått en bil med en radio som inte fungerar som den skall? Jag har proggat in några stationer, radion flyttar inte automatiskt till starkare sändare, utan det sprakar och brakar i högtalarna. Sändarbyte måste jag göra manuellt. De flesta fall genom att välja nästa förproggad station och sedan tillbaka till den jag vill lyssna till. När jag efter att ha stannat bilen och stängt strömmen (och radion) vill fortsätta färden och lyssna på den tidigare valda stationen, är ingen station inställd, utan jag måste välja den förprogrammerade stationen på nytt. Det hela låter som om radiomodulen skulle vara felaktig, jag har haft flere Volvon förut, ingen har tidigare haft liknande brister.
Har jag missat nånting med inställningarna eller? Jag tycker mej ha provat alla olika radioinställningar som ges i menyerna.
av umekille
orginalradio?
På många nya fordon även lastmaskiner bryts all ström av säkerhet
via tändningsnyckeln...Blaupunkt har inbyggd kondensator för minneskretsen.
Ryck ut stereon och kolla om den kabel som skall mata med konstant ström
gör det (en är gul o en är röd) Övrigt jo visst kan stereon ha ballat ur...de är ju
inga evighetsmaskiner som förr i tiden.
Användarvisningsbild
av hollan
umekille skrev:orginalradio?
På många nya fordon även lastmaskiner bryts all ström av säkerhet
via tändningsnyckeln...Blaupunkt har inbyggd kondensator för minneskretsen.
Ryck ut stereon och kolla om den kabel som skall mata med konstant ström
gör det (en är gul o en är röd) Övrigt jo visst kan stereon ha ballat ur...de är ju
inga evighetsmaskiner som förr i tiden.
Öö har du överhuvudtaget kollat in i en xc60?

Lite tips till ts!
Kolla så dom svarta kontakterna sitter på ordentligt på sido bakrutorna uppe vid innertaket dom är till antennerna! Är rätt så vanligt att dessa inte sitter på pga hunden har bitit i dom eller polerfirman har varit imot när do
m putsa rutorna
Användarvisningsbild
av olsin
Under avancerade inställningar i radio-menyn har du Manuell frekvensuppdatering. Om den är aktiverad så byter radion inte frekvens, utan det blir brus om du är utanför sändarens räckvidd.

Hej, Jag har en v70 MY2011. En högtalare ve[…]

Har du provat att sänka bränsletrycket?

Ja det beror ju lite på vad man har för[…]

Hivade upp Teslan på domkraft idag i nå[…]