Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Exquattro
Efter att ha kört lite över 5000 felfria mil med min V60D4AWD blev jag idag lite orolig. Vid besök i Gbg så blev jag av hustrun inkommenderad på IKEA Bäckebol för att inhandla lampa. Bråttom som katten och hittade såklart inte det jag skulle ha med en gång, sen ut till bilen för att 10 minuter senare ha ett möte på andra sidan stan. När jag tryckte på låsöppningsknappen så hände absolut ingenting. Jag tryckte o tryckte, ryckte i handtagen och började tänka ut nödlösningar. Vad var det nu försäljaren sa jag skulle göra... Till sist gick jag bakom bilen av någon anledning och vad ser jag...FEL NUMMERSKYLT! :-O) Jag kunde dock inte se min egen bil någonstans men till sist hittade jag den gömd bakom en nyanländ husbil. Så om någon med en röd V60 känner sig besvärad av en skummis på p-platsen så var det jag. :) Väl hemma slutade färddatorn på 5,8 i snitt, lugn blandad körning under ca70mil. Ovanligt bra :P
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
Kärringens fel mao, som vanligt. Jag väntade mig att du fått en parkeringsskada.
av perhall
Jag tycker nog att det var den nyanlända husbilens fel!
Användarvisningsbild
av crumpets
Ni är ju helt ute och cyklar. Det var ju den andre bilens ägares fel som helt fräckt kopierade exquattros bil rakt av. En röd v60? Kan han inte komma på något själv!?
Skönt att det löste sig till slut.
Användarvisningsbild
av joel80
I dom här lägena är det tur att man har VOC så man via mobilen kan få sin bil att tuta och blinka! :D
Användarvisningsbild
av Perra83
joel80 skrev:I dom här lägena är det tur att man har VOC så man via mobilen kan få sin bil att tuta och blinka! :D
Ja el trycka överfallslarmknappen på fjärren.
Användarvisningsbild
av joel80
Äh! För enkelt! :D

Nu vill man ha det som i Italien och Frankrike. V[…]

Felkod B5

Låter ungefär som det jag hade på[…]

Tror jag hittade uttaget du snackade om. Det ger 1[…]

Motoroljenivå

Jag bytte oljestickan på en V60AWD D4 fö[…]