Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Prutmån hos Bilia ligger normalt på 5-7 % om du saknar inbyte. Själv ligger jag på 12 % via kontakter och det är max prutmån, det ger man till företag som köper hundra bilar om året och VIP-kunder i princip. Så det kan du glömma. 7-8 % är nog vad du kan räkna med. Men eftersom den kostar runt halvmiljonen så innebär ju det 35-40 000 på priset. Inklusive den där supermiljöbilspremien så slår du ju i praktiken av priset med 80 000 ungefär.
Hämtade precis ut min PIH igår och gled ljudlöst genom stan vilket var en märklig upplevelse. Beställde bilen i slutet maj när Volvo precis meddelat att de fördubblat leveranskapciteten för PIH:en därför gick det lika fort att få min bil leverad som för vilken annan Göteborgstillverkad Volvo som helst. Idag är det tydligen tvärstopp för att boka en PIH, enligt min handlare. Han satt nämligen på en liten hög av beställningar som Volvo ännu inte tagit emot så dessa kunder hade ingen aning om när de skulle få bilarna levererade... Jag lyckades få 10 % på bilen i maj från 625 tkr enligt prislistan (jag "klädde" på bilen lite utöver standard) till att jag betalade 564 tkr och inom kort så räknar jag med att få 40 tkr från Transportstyrelsen.

Med tanke på kön idag så tror jag det kan bli svårt att få samma rabatt, men vad vet jag
av swemax
Beställde i mars och bilen klar i slutet av juli men kunde inte plocka ut den förens 2:a september

Ca 9% rabatt

Bara kört 190 mil än så länge

Så här långt en av de skönare bilar jag kört

Intressant, funkar dessa lampor på a[…]

VOC strul

Här med

Oppdatering - problemet løste seg når[…]

Stötdämpare bak

Det övre fästet verkar skilja på n[…]