Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Nibbe
Hertsh skrev:Jag har förstått att det är ett erkänt fel från Volvo men att de möjligen ännu inte har en lösning på problemet. Jag har mon bil inne på verkstad nu för att få det löst så vi får se vad som händer.

För övrigt, ljudet för mig och för andra parten är oerhört bra (skulle vilja påstå perfekt) när jag inte har telefonen i min Brodit-hållare som sitter nära Sensus-skärmen.
Ok, då ska jag ringa dom omgående och fråga.
Jag har bilen inne nu för annat. Visserligen en V40 men jag antar att det är lika blåtandsenheter i alla volvos bilar.

Precis samma sak för mig, har jag telefonen i fickan eller i baksätet så låter det perfekt men i och med att jag sätter den i Brodithållaren så börja telefonsamtal bluddra och låta illa samt att Spotify hackar lite då och då.

Jag har en jailbreakad iPhone 4S.
Ibland hörs jag uselt i andra änden, säger de jag pratar med. Då har jag telefonen liggande i mittfacket. Finns ju ingen anledning att ha den sittande i en hållare när jag ändå inte behöver röra den.
Men i sådana lägen startar jag om telefonen (Android), och så är problemet löst för en tid framöver. Några veckor, en månad eller så. Rätt vad det är så kommer det igen.
av Nibbe
Frågade min verkstad om detta och fick svaret
Volvo vet om det men har ingen lösning....
Det lät heller inte som om dom jobbade på något lösning.
Så jag får väl lägga min telefon i fickan eller mittkonsolen istället då.
av Hertsh
Nibbe skrev:Frågade min verkstad om detta och fick svaret
Volvo vet om det men har ingen lösning....
Det lät heller inte som om dom jobbade på något lösning.
Så jag får väl lägga min telefon i fickan eller mittkonsolen istället då.
Jag hade som sagt min bil på service. Ingen åtgärd. Mekanikern ville inte ens erkänna felet. När jag sa att Volvo var medvetna om det så lovade han att kolla IPP en gång till men helt utan åtgärd och fortfarande med kommentaren att ljudet är felfritt.

Första gången jag är besviken på Upplands Motor i Akalla. Främst för att de vägrar erkänna ett uppenbart fel.
av RCE
Har testat BT i min XC60 MY14 under ett par veckor nu...både streaming och telefoni fungerar klockrent med såväl Samsung Galaxy S2 och iPhone 5. Kvalitén på ljudet är riktigt bra!
av Nibbe
RCE skrev:Har testat BT i min XC60 MY14 under ett par veckor nu...både streaming och telefoni fungerar klockrent med såväl Samsung Galaxy S2 och iPhone 5. Kvalitén på ljudet är riktigt bra!
Även i en hållare som sitter nära sensusskärmen?
Tex som denna http://www.brodit.se/product.html?id=85 ... &year=2014
Jag har också bra kvalitet, om jag har mobilen i fickan, i mittkonsollen eller bak i träningsväskan.
av Hertsh
Nibbe skrev:
RCE skrev:Har testat BT i min XC60 MY14 under ett par veckor nu...både streaming och telefoni fungerar klockrent med såväl Samsung Galaxy S2 och iPhone 5. Kvalitén på ljudet är riktigt bra!
Även i en hållare som sitter nära sensusskärmen?
Tex som denna http://www.brodit.se/product.html?id=85 ... &year=2014
Jag har också bra kvalitet, om jag har mobilen i fickan, i mittkonsollen eller bak i träningsväskan.
Exakt Nibbe, om tfn inte sitter i hållaren är allt perfekt.

Om någon funderar på byta ut innerbely[…]

Stötdämpare bak

Har du någon länk till en sådan? […]

V60 T4 2012 Bränslelukt

Har en V60 T4 2012. Luktar bensin när motorn […]

Tack så mycket för svaren. Jag köp[…]