Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av TomasRJ
Har nu äntligen gjort slag i saken och uppdaterat (som jag trodde iaf) navigationen i min V60 -13 med de skivor som tillsändes mig strax före semestern.
Kanske har detta varit uppe till diskussion tidigare, men uppdateringen verkar ha många månader på nacken?
80-nedsättningen på E20 som tillkom 28 december 2012 finns ännu inte med, likaså fartkameror som tillkom i slutet på förra året.
Lite dåligt kan tyckas och man undrar ju hur gammal (8-12 månader?) uppdateringen eg. är?
Användarvisningsbild
av apersson850
Normalt sett är en sådan uppdatering mellan ett och två år gammal när den är ny. Sen finns det också ändringar som inte kommit kartdataföretaget (Navteq i detta fall) till kännedom ännu flera år efter det att de genomfördes, och då kan inaktualiteten förstås vara betydligt sämre än så. Vill man få till en förbättring kan man påpeka felen för Navteq.

Rapportera fel
Användarvisningsbild
av Degdala
TomasRJ skrev:Har nu äntligen gjort slag i saken och uppdaterat (som jag trodde iaf) navigationen i min V60 -13 med de skivor som tillsändes mig strax före semestern.
Kanske har detta varit uppe till diskussion tidigare, men uppdateringen verkar ha många månader på nacken?
80-nedsättningen på E20 som tillkom 28 december 2012 finns ännu inte med, likaså fartkameror som tillkom i slutet på förra året.
Lite dåligt kan tyckas och man undrar ju hur gammal (8-12 månader?) uppdateringen eg. är?
Fartkamrafilerna följer inte med skivorna.
Dom som min handlare installerade kommer från Posit och laddas in via USB-uttaget, dom som jag fick med var inget vidare, en del kamror saknas och ibland varnar den för kamror som inte existerar, denna instruktion fick jag för att leta efter uppdateringar:
Gå in på http://www.volvocars.se och sedan klicka på "försäljning och tjänster".
Därifrån går du in på "kartor till Volvos navigationssystem".
Efter detta går du in på "posits webbplats" och längst ner på den sidan trycker du på "fartkameror" och laddar ner.
Du ska välja gpx format!
Vi som beställt EX90

Talade med min handlare i dag, ny SW release p&[…]

Akut AC problem

Köpte bilen, V40 D3 -13, i jan på bilfi[…]

Farthållare 945

Hej på er alla. Jag är stolt nybliven &[…]

För allt vad jag begriper är det å[…]